logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Płuca w kolorach na billboardzie
06.03.2011
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Płuca w kolorach na billboardzie



Czarne płuca po dwóch tygodniach stały się brązowe, a po kolejnych dwóch – różowe. Na billboardach w stanie Texas zawieszono trójwymiarowy model płuc, który co dwa tygodnie zmieniał barwę, aby od koloru niemal czarnego pokazującego stan płuc od momentu wyjściowego (uzależnienie), przejść do zdrowo wyglądającego różu ilustrującego sytuację, gdy nałóg palenia papierosów zostaje rzucony.

W zamyśle twórców kampanii „Quit Smoking. Get Healthier” („Rzuć palenie. Bądź zdrowszy”) , taka zmiana miała przyciągnąć uwagę osób co dzień mijających instalację i zachęcić je do zainteresowania się własnym zdrowiem.

Palenie tytoniu może być przyczyną wielu groźnych chorób, w tym nowotworowych. W samych Stanach Zjednoczonych każdego roku w wyniku chorób spowodowanych czynnym paleniem umiera około 400 000 osób. Mimo licznych akcji edukacyjnych, w tym ostrzeżeń na paczkach papierosów, wiele osób wciąż pali.

Pomysł jest ciekawy, należy jednak wziąć pod uwagę, że nie każdy idąc ulicą zapamiętuje mijane billboardy, a zatem może nie zwrócić uwagi na zmiany koloru. Może więc bardziej skuteczną formą byłby krótki film pokazujący zachodzące w płucach zmiany, zamiast modelu na billboardzie, który nie każdy palacz zauważy. Nie zmienia to jednak faktu, że kampania prezentuje niestandardowe podejście do problemu.
P. Ruszkowska



Nazwa kampanii:
Quit Smoking
Czas:
2011.3.1 - 2011.4.15
Nadawca:
Office of Tobacco Prevention and Control (Biuro Zapobiegania i Kontroli Tytoniu)
Media:
Billboardy
Wykonawca:
EnviroMedia (Austin)
Adresaci:
Osoby palące papierosy
Hasło kampani:
Quit Smoking. Get Healthier. (Rzuć palenie. Bądź zdrowszy)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek