W marcu tego roku w Hiszpanii miała miejsce kampania na rzecz zaprzestania wycinania kobietom ich zewnętrznych narządów płciowych. „More than 140 million women in the world are condemned to feel nothing (Ponad 140 milionów kobiet na całym świecie jest obrzezanych by nic już nie odczuwać) jest przesłaniem organizacji Association of Women Against Genital Mutilation.
Każdego dnia dokonuje się ok. 6 tys. zabiegów okaleczania narządów rodnych. Część z kobiet wykrwawia się na śmierć już podczas zabiegu. Inne zapadają na szereg chorób, które często okazują się śmiertelne. Pozostałe muszą żyć okaleczone zarówno seksualnie, jak i psychicznie. Klitoridektomię uzasadnia się koniecznością ograniczenia popędu seksualnego kobiety i zapewnienia jej wierności i „moralnego” postępowania.
Wyrazistą kampanię z plastikowymi lalkami, rodem z sex shopów, zastępującymi kobiety, przygotowała agencja Contrapunto BBDO z Barcelony. Kampania zdobyła złoto w kategorii 'reklama prasowa’ na festiwalu FIAP 2008 (Festival Iberoamericano de Publicidad).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa