W marcu tego roku w Hiszpanii miała miejsce kampania na rzecz zaprzestania wycinania kobietom ich zewnętrznych narządów płciowych. „More than 140 million women in the world are condemned to feel nothing (Ponad 140 milionów kobiet na całym świecie jest obrzezanych by nic już nie odczuwać) jest przesłaniem organizacji Association of Women Against Genital Mutilation.
Każdego dnia dokonuje się ok. 6 tys. zabiegów okaleczania narządów rodnych. Część z kobiet wykrwawia się na śmierć już podczas zabiegu. Inne zapadają na szereg chorób, które często okazują się śmiertelne. Pozostałe muszą żyć okaleczone zarówno seksualnie, jak i psychicznie. Klitoridektomię uzasadnia się koniecznością ograniczenia popędu seksualnego kobiety i zapewnienia jej wierności i „moralnego” postępowania.
Wyrazistą kampanię z plastikowymi lalkami, rodem z sex shopów, zastępującymi kobiety, przygotowała agencja Contrapunto BBDO z Barcelony. Kampania zdobyła złoto w kategorii 'reklama prasowa’ na festiwalu FIAP 2008 (Festival Iberoamericano de Publicidad).
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2023
Dzień jak co dzień
-
20.11.2023
Najlepsza inwestycja
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot
-
13.11.2023
Plastik jest fantastik
-
09.11.2023
Zagrożony gatunek