logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  31.03.2014

Pies, który zna się na rzeczach



Utalentowany amerykański fotograf Theron Humphrey przez lata pracował w dużym studiu należącym do korporacji, gdzie zajmował się fotografią produktów, takich jak damskie torebki czy kolczyki. Zajęcie to nie przynosiło mu jednak satysfakcji, bo chciał stworzyć coś z czego będzie dumny jako artysta. Po śmierci swojego dziadka i wizycie w rodzinnych stronach postanowił nie tracić dłużej czasu. W sierpniu 2011 roku odszedł z pracy i udał się w podróż po 50 stanach USA realizując projekt, o którym myślał już od dawana. Nazwał go „This Wild Idea” („Ten Dziki Pomysł”), ponieważ wydawało się to trochę szalone, a poza tym była to ciekawa nazwa, by zostać zauważonym przez fundatorów na platformie Kickstarter. Podczas swojej drogi przez Stany Zjednoczone fotograf zaczął codziennie dokumentować spotkania z różnymi ludźmi, by uchwycić momenty codzienności, z których składa się życie. Pytał np. o to jaka jest ulubiona potrawa, którą gotowała ich babcia i w ten sposób przywoływał historię napotkanych osób. Poznając ludzi i odwiedzając ich domy, Humphrey starał się zwrócić ich uwagę na pozytywne aspekty życia. Dzięki realizacji projektu„This Wild Idea” fotograf został później uznany przez amerykański National Geographic za podróżnika roku.

Tak się złożyło, że tuż przed swoim wyjazdem fotograf adoptował ze schroniska suczkę rasy coonhound imieniem Maddie i zdecydował, że zabierze ją na tą wyprawę ze sobą. Nie przepuszczał wtedy, że to odmieni jego życie. Na początku podróży mężczyzna zaczął robić zdjęcia swojej czworonożnej towarzyszce mimochodem, tak jak zwykle robią to właściciele zwierząt, gdy zdarzy się okazja. Wkrótce fotograf odkrył, że Maddie potrafi fantastycznie pozować. Historia ich wspólnej drogi przez Stany Zjednoczne stała się tematem kolejnego projektu realizowanego przez fotografa – ”Maddie on Things: A Super Serious Project about Dogs and Physics” („Maddie na rzeczach. Bardzo poważny projekt o psach i fizyce”). Jest to kolekcja świetnych zdjęć, na których pies Humphreya robi to, co potrafi najlepiej – stoi na różnych rzeczach z niesamowitą cierpliwością i gracją. Maddie pozuje np. na otwartych drzwiach lodówki, oponie traktora i innych nietypowych dla psów miejscach. Choć niektóre pozy wyglądają karkołomnie, właściciel zapewnia, że zawsze dba o bezpieczeństwo. Suczka bardzo dobrze utrzymuje równowagę, nigdy nie spadła i się nie skaleczyła, jest zawsze posłuszna i zdaje się, że naprawdę lubi być fotografowana. Maddie często prezentuje też ciekawe stylizacje, nosi m.in. nakrycie głowy z połówki ananasa, maskę do spawania i lampki choinkowe. Interesujące jest to, że pies widzi i czuje przedmioty inaczej niż człowiek. Projekt pokazuje w ciekawy sposób zetknięcie udomowionego zwierzęcia z przedmiotami, a przede wszystkim w inspirujący sposób opowiada o relacji człowieka z psem, gdy dzielą wspólną przygodę i życie wędrowców.

Ze względów praktycznych w podróży, zdjęcia nie były przechowywane na dysku, lecz wykonywane za pomocą iPhona i aplikacji Instagram, przez co trafiały bezpośrednio do sieci.

Fotografie Maddie zostały dostrzeżone przez internautów i liczba fanów wciąż rośnie. Theron Humphrey i jego pies zyskali też rozgłos w mediach. Pisały o nich liczne magazyny i otrzymali zaproszenia do programów telewizyjnych, udzielili wywiadu m.in. w popularnym The Ellen DeGeneres Show. Theron Humphrey opowiada też o swojej artystycznej pracy na spotkaniach ze słuchaczami, jak np. Talks at Google.

W marcu 2013 roku została wydana książka „Maddie on Things”. Jest to relacja z podróży Humphreya i Maddie, pełna pięknych fotografii, ciekawych przemyśleń i inspirujących opisów ich przygód.

Theron Humphrey dotarł też do innych właścicieli zwierząt, których życie zmieniło się na lepsze, gdy pojawił się w nim czworonożny przyjaciel. Projekt„Why We Rescue” („Dlaczego ratujemy”) to fotoreportaż, który obejmuje 50, po jednej z każdego stanu Ameryki, niezwykłych historii adopcji zwierząt ze schronisk. Płynie z tego przesłanie, że dając zwierzęciu nowy dom, nie tylko poprawiamy jego byt, ale również nasze życie staje się ciekawsze i wartościowsze.

Joanna Ćwiertnia

 

Nazwa: Maddie on things

Autor: Theron Humphrey

Zasięg: USA

Data: 12/2011 –


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek