logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  21.09.2013

Pięć i pół tysiąca psich portretów



Portrety pięciu i pół tysiąca zabitych psów łącznie zajmą powierzchnię odpowiadającą połowie powierzchni malowideł w Kaplicy Sykstyńskiej. Pomysłodawcy projektu artystycznego „An Act Of Dog” zamierzają nadać twarz psim ofiarom, które do tej pory były jedynie suchymi liczbami w statystykach. Od dwóch lat malarz Mark Barone maluje 10 obrazów dziennie, siedem dni w tygodniu, natomiast cała inicjatywa „An Act of Dog” stanowi dla niego i jego żony – Mariny Dervan – pełnoetatową pracę wolontariacką.

Gigantyczny projekt ma na celu zwrócenie uwagi obywateli na problem legalnego uśmiercania psów trzymanych w amerykańskich schroniskach. Dziennie poddaje się tam eutanazji pięć i pół tysiąca podopiecznych. Przyczyny są różne: choroby, agresja, czy starość.

Zaangażowane małżeństwo poprzez swoja sztukę dąży do uchwycenia ducha bezbronnych zwierząt oraz do uczulenia ludzi na ich krzywdę. Mark Barone postanowił namalować portrety tylu psów, ile dziennie ginie w schroniskach na terenie Stanów Zjednoczonych. Ambicją małżeństwa jest, aby wszystkie zaniedbane i porzucone psy trafiły do kochających domów oraz podniesienie świadomości społeczeństwa o tragedii milionów psów, które giną w schroniskach. Barone i Dervan chcą zebrać 20 mln dolarów, które zostaną przekazane na schroniska nie wykonujące eutanazji, domy tymczasowe, koszty kastracji i sterylizacji zwierząt, programy rehabilitacyjne i kampanie informacyjne. Obrazy malowane przez Marka Barone mają posłużyć w celu organizacji stałych dotacji.

Wszystko zaczęło się w 2010 roku, gdy Barone stracił swoją towarzyszkę – dwudziestojednoletnią suczkę Santinę. Marina Dervan podczas poszukiwań nowego pupila do adopcji odnalazła szokujące informacje i dane, które poraziły nie tylko ją, ale i jej męża. Wspólnie rok później rozpoczęli mozolny projekt, w ramach którego Barone postanowił namalować tysiące zabitych psów, których zdjęcia były umieszczane na stronach internetowych schronisk z całego kraju. Obrazy są podpisane nie tylko imieniem, ale i datą śmierci zwierząt. Kumulacja wszystkich czynników wywołuje porażający efekt.

Do tej pory Barone stworzył trzy i pół tysiąca psich portretów. Małżeństwo wykluczyło sprzedaż obrazów, nawet gdyby zebrane środki miały być przeznaczone na powstanie kolejnego schroniska. Wszystkie malowidła mają zostać na stałe umieszczone w muzeum, które zbierałoby datki od zwiedzających. Mają oni zamiar współpracować z danym miastem lub filantropem, który zechciałby zbudować stałe miejsce do pracy oraz stworzyć organizację non-profit. Wszelkie zyski byłyby przeznaczane na przekształcanie jak największej liczby amerykańskich schronisk w instytucje niezabijające zwierząt i otaczające je opieką aż do ich naturalnej śmierci. Dodatkowo fundusze wspierałyby różnego rodzaju stowarzyszenia, które zajmują się ratowaniem zwierząt. Projekt został rozplanowany na kilka lat i nadal pozostało do wykonania około dwóch tysięcy portretów. Nieustannie trwa szukanie odpowiedniego wsparcia.

Co ważne, projekt posiada przejrzystą stronę internetową, na której odwiedzający znajdą dotychczas powstałe obrazy oraz wszelkie informacje jak wesprzeć inicjatywę. Dodatkowo działacze zachęcają ludzi z całego świata do sponsorowania obrazów. Wpłacając 25 dolarów na konto aktywistów, fundator zapewnia niezbędne materiały, a w zamian jego imię i nazwisko znajdzie się na portrecie konkretnego psa.

Martyna Kasprzak

 

Nazwa projektu: An Act of Dog

Zasięg: Stany Zjednoczone

Autor: Mark Baron i Marina Dervan

Data: 01/2011 –


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 24.10.2023

    Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”


  • 03.10.2023

    Wyścig z ogniem


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 29.08.2023

    Plastik, wszędzie plastik


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek