"Każdej zimy na ulicy umierają ludzie” (“Jeden Winter sterben Menschen auf der Straße.”) – taki napis widniał na torsie śmierci ustawionej na jednej z hamburskich ulic dokładnie rok temu.
Kampania o charakterze fundrisingowym miała na celu uświadomienie społeczeństwa o wysokim ryzyku utraty życia z zimna, na jakie narażone są osoby żyjące na ulicy – zwłaszcza w czasie zimy. W tym celu zorganizowano akcję ambientową, w ramach której przebrany w kostuchę manekin został ustawiony tuż obok znaku drogowego, a całość wyglądała dość autentycznie. Manekina ustawiono tak, by znak drogowy sprawiał wrażenie kosy. „Śmierć” nosiła na szyi napis: „Każdej zimy na ulicy umierają ludzie. Pomóż nam temu zapobiegać.”
Pomysł, który w bezpośredni sposób ukazał związek między ulicą i śmiercią, przez 2 tygodnie przykuwał uwagę przechodniów.
Inicjatorem kampanii jest Caffee mit Herz – organizacja z Hamburgu, która zajmuje się pomocą osobom bezdomnym, bezrobotnym oraz ubogim.
J. Hejman
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem