logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Indie, Pomoc rozwojowa, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
   ──────  05.01.2011

Oferta pracy dla dzieci



"Z radością zawiadamiamy, że znajdujesz się w grupie wiekowej 6-14 lat, co kwalifikuje cię do pracy w przemyśle odzieżowym" – rozpoczyna się list. Kampania „Job Letter” uderza w czuły punkt każdego, kto troszczy się o swoje dzieci. Jej twórcy chcą zwrócić uwagę odbiorców na problem przymusowej pracy kilku- i nastolatków.

 Łatwo wyobrazić sobie zdziwienie matki lub ojca, który otrzymuje list zaadresowany do swojego małego dziecka. Najmłodsi rzadko przecież bywają adresatami korespondencji. Owszem, czasem pocztą może przyjść kartka urodzinowa od rodziny, albo list od kolegi z wakacji, ale w tym przypadku nadawcą jest tajemnicza firma produkująca tekstylia. Po otwarciu koperty, rodzica czeka kolejny szok – oferta niewolniczej pracy dla jego syna lub córki.

"Z radością zawiadamiamy, że znajdujesz się w grupie wiekowej 6-14 lat, co kwalifikuje cię do pracy w przemyśle odzieżowym" – rozpoczyna się list. Dalej nadawca wylicza „korzyści” płynące z zatrudnienia w tak młodym wieku – zarobki rzędu 1080 rupii (ok. 54 zł) rocznie, praca 7 dni w tygodniu po 16 godzin, brak ubezpieczenia i opieki lekarskiej. – Twoje małe, zwinne rączki i dobry wzrok doskonale przydadzą się przy szyciu i tworzeniu skomplikowanych wzorów na tkaninach – zachęca dalej potencjalny pracodawca. Wystarczy odesłać podpisaną propozycję i jak najszybciej zgłosić się do pracy.

Oferta pracy wysyłana do nieletnich dzieci jest fikcyjna, stanowi element kampanii zainicjowanej przez Bachpan Bachao Andolan (Ruch Ochrony Dzieciństwa), organizację pozarządową działającą na terenie Indii i zajmującą się obroną praw dzieci. Twórcy akcji postanowili przypomnieć rodzicom o problemie przymusowej pracy małych dzieci w ich kraju. Korzystając ze szkolnych baz danych, na domowe adresy uczniów wysłano 35 000 listów z „ofertą pracy”.

Zatrudnienie nieletnich w przemyśle tekstylnym oraz przy produkcji zapałek i sztucznych ogni wciąż jest normą na terenie Indii. Według szacunków UNICEFu, ok. 55 milionów indyjskich dzieci w wieku 6-14 lat pracuje. Często są podstępnie odbierane rodzinom i zmuszane do pracy w ekstremalnie ciężkich warunkach, przez co bezpowrotnie tracą szansę na edukację i beztroskie dzieciństwo.

Listu od Bachpan Bachao Andolan nie można dlatego potraktować w kategorii ponurego żartu. Oprócz „oferty pracy” w kopercie umieszczono informacje na temat działalności organizacji oraz prośbę o datek finansowy lub wsparcie w ramach wolontariatu. Akcja spotkała się z dużym odzewem, 60 procent rodziców zareagowało aktywnie, przesyłając pieniądze, wyrazy poparcia lub osobiście angażując się w działalność organizacji.

Zebrane środki zostaną przeznaczone na działalność statutową Bachpan Bachao Andolan.
P. Lenarczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Job Letter
Czas:
2011.1.1 - 2011.1.31
Tematy:
Pomoc rozwojowa, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
Kraje:
Indie
Nadawca:
Bachpan Bachao Andolan
Media:
Direct Marketing
Wykonawca:
McCann Erickson (New Delhi)
Adresaci:
Obywatele Indii, rodzice dzieci uczących się w szkołach





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek