logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ocenzurowane wyznanie miłości
14.09.2015
Tematy: Kampanie, Portugalia, Równouprawnienie i tolerancja

Ocenzurowane wyznanie miłości

Your browser does not support the video tag.


A więc to koniec. Czy możesz mnie wysłuchać? Jestem… – słowa mężczyzny są przerwane przez charakterystyczny dźwięk, który zazwyczaj sugeruje niecenzuralne słowo. – Proszę zostań. Wiem, że może być ciężko… – kontynuuje.

Spot wykonany dla portugalskiego festiwalu filmowego Queer Lisboa w ramach kampanii "Obscene" przedstawia typową scenę miłosną. Rozgrywa się ona na dworcu kolejowym podczas pożegnania dwóch bliskich sobie mężczyzn. Jednakże widz może jedynie domyślić się, że wyznają sobie miłość, gdyż ich słowa przerywane są dźwiękiem oznaczającym cenzurę. Podobnie gdy zaczynają się całować – ich twarze zostają zakryte pikselami. Poprzez zastosowanie tego zabiegu twórcy ukazali tę scenę w taki sposób, w jaki widzą ją osoby, które określiłyby ją mianem "nieprzyzwoitej". 

Kreacja ma na celu ukazanie, że dla niektórych taka scena miłosna rozgrywająca się pomiędzy dwoma osobami tej samej płci może być nieprzyzwoita, jednakże dla twórców, widzów festiwalu i wielu innych jest ona piękna. Wskazuje na to również hasło kampanii brzmiące "Obscene to some. Beautiful to us" ("Dla niektórych nieprzyzwoite. Dla nas piękne").

Kampania dla festiwalu filmowego Queer Lisboa została przygotowana przez agencję Fuel Lisboa. 

Joanna Grams



Nazwa kampanii:
Obscene
Czas:
2015.9.18 - 2015.9.26
Nadawca:
Queer Lisboa
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Fuel Lisboa
Adresaci:
Widzowie festiwalu; osoby negatywnie nastawione do mniejszości LGBT
Hasło kampani:
Obscene to some. Beautiful to us (Dla niektórych nieprzyzwoite. Dla nas piękne)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek