„Obrzydliwe, prawda?” pytała wystawiając na widok publiczny wnętrzności morskiego ssaka australijska organizacja International Fund for Animal Welfare w kampanii „Stop Whaling” z 2007 r. By zwrócić uwagę na krwawe połowy wielorybów w Japonii, agencja Republic of Everyone z Sydney przygotowała tę dosadną i „niesmaczną” kampanię, która obiła się w mediach szerokim echem. Kontrowersyjne działania reklamowe mają to do siebie, że wiadomość o nich szybko się rozprzestrzenia. Warto jednak pamiętać, że rozgłos nie zawsze przekłada się na pozytywny (pożądany przez nadawcę) efekt kampanii. To, że odbiorca zapamięta kreację czy zwróci uwagę na jej hasło nie implikuje, że poprze lub zaangażuje się w akcję.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up
-
30.08.2024
Bezdomność boli wystarczająco