logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Rumunia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  21.01.2011

Nowe znajomości tuż przed śmiercią



Typowy scenariusz z miejsca wypadku: zmiażdżony samochód, zakrwawiony rękaw koszuli, ranny na noszach i karetka na „na sygnale”. Nietypowy element: ratownicy medyczni, zamiast wykonywać typowe czynności ratujące ściskają rękę poszkodowanego w geście powitania. Przewrotny komentarz skierowany jest do tych, którzy zamierzają integrować się z nowymi znajomymi przy kieliszku, a następnie wsiadać za kierownicę: „Są lepsze sposoby na poznanie nowych ludzi”. Kolejna odsłona, prowadzonej przez Policję z Bukaresztu kampanii Don’t drink&drive! nawiązuje do popularnego przekonania  o integracyjnej mocy alkoholu.

European Transport Safety Council, organizacja non-profit z Brukseli, raportuje o fatalnym bezpieczeństwie rumuńskich dróg. Ginie na nich 8-krotnie więcej ludzi niż w Szwecji, gdzie śmiertelność na drogach jest najniższa w skali Unii Europejskiej. Po słabo oznaczonych i kiepskiej jakości drogach w Rumunii jeżdżą samochody, które już dawno przekroczyły próg eksploatacji. Rumuńskie drogi – na liście najdłuższych są drugie od końca – są najmniej bezpieczne w całej Unii. Oprócz zdezelowanych blaszanych rumaków, zmorą kierowców są pijani przechodnie. Większość wypadków drogowych w Rumunii spowodowanych jest piciem alkoholu, po który – argumentuje agencja reklamowa Mercury360 – najczęściej sięga się w towarzystwie.

Twórcy kampanii, makabryczną scenerię zdarzenia opakowali w żart. Zabieg może być skuteczny, jeśli odbiorca kampanii skojarzy sanitariuszy wyciągających ręce w stronę rannego z imprezą poprzedzającą wypadek samochodowy. Jak komentują kreację autorzy, skontrastowanie tak banalnej czynności jak podanie komuś ręki z makabrycznym wypadkiem miało ożywić konwencjonalny język kampanii drogowych posługujący się przeważnie bodźcami  awersyjnymi. Przesłanie kampanii jest i tak oczywiste: jazda po spożyciu alkoholu może mieć dramatyczne konsekwencje.
M. Danielewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Don't drink&drive!
Czas:
2011.1.15 - 2011.1.30
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Rumunia
Nadawca:
Wydział Drogowy Policji z Bukaresztu
Media:
Billboardy, citylighty
Wykonawca:
Mercury360 (Bucharest)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
There are better ways to meet new people (Są lepsze sposoby na to by poznać nowych ludzi)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek