Co by się stało, gdyby opowieści urwały się przed końcem historii? Czy Artur zostałby królem, gdyby Excalibur ciągle tkwił w skale? A co byłoby, gdyby książę nie odnalazł by Kopciuszka? Jak skończyłby Gepetto, gdyby nigdy nie wydostał się z wnętrza wieloryba?
Te pytania były inspiracją dla brazylijskiej agencji Artplan do stworzenia kampanii zachęcającej do czytania książek. Na plakatach widnieje hasło: „The story ends where you stop reading. Keep reading” („Historia kończy się, kiedy przestajesz czytać. Czytaj dalej”). Kreację tworzą trzy plakaty z postaciami Gepetta, Kopciuszka i rycerzy Okrągłego Stołu. Tym razem historie zakończone są w połowie, co sprawia, że bohaterowie nie doczekali szczęśliwego finału swoich opowieści.
Kampania utrzymana jest w jednym stylu. Czcionka haseł przywodzi na myśl stare książki. Również ilustracje z powodzeniem mogłyby być umieszczone w środku tomów. Odbiorcy zachęcani są do czytania, aby znani bohaterowie nie zostali zapomniani, a ich historie wciąż pamiętane.
Grupa Abril Educação (AE) z Brazyli, która zleciła kreację, jest jedną z głównych i najbardziej wpływowych grup komunikacyjnych w Ameryce Łacińskiej. AE zajmuje się publikacją książek, podręczników, magazynów, ale także ma swoje kanały telewizyjne i jest aktywna w internecie.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week