logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Niewidzialna pomoc
21.03.2010
Tematy: Kreacje / printy

Niewidzialna pomoc



Czasami pomocy nie da się dostrzec „gołym okiem”. Podobnie jak ukrytych w tłumie lub wśród książek na regale czerwonych przedmiotów układających się w czerwony krzyż. W ten subtelny sposób o stale prowadzonej przez siebie działalności przypomina hiszpański oddział Czerwonego Krzyża. Kampania została zrealizowana w listopadzie 2008 roku przez agencję Publicis Dialog z Madrytu.

Dyskretnie ukazanym na trzech plakatach symbolom towarzyszy hasło „Być może nie możesz nas zobaczyć, ale jesteśmy tam” („Perhaps you can’t see us, but we are there”). Celem kampanii było uświadomienie, że Ruch Czerwonego Krzyża prowadzi działalność pomocową i wypełnia założenia swojej misji nie tylko podczas konfliktów zbrojnych bądź klęsk żywiołowych. Również w normalnym, codziennym życiu wolontariusze organizacji niosą pomoc ludziom, których podstawowe prawa są łamane.

Ukazane na plakatach sytuacje przypominają także o wieloletnim dorobku Czerwonego Krzyża – to dzięki tej pozornie niezauważalnej aktywności humanitarnej wielu dzieciom zapewniony został dostęp do edukacji, a obywatelom krajów rozwijających się umożliwione zostało korzystanie z czystej wody.

Istniejący od 1863 roku Międzynarodowy Ruch Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca zrzesza obecnie 97 milionów wolontariuszy na całym świecie. Jego główna dewiza streszczona została w zdaniu „Per humanitatem ad pacem” – „Przez humanitaryzm do pokoju”. Należący do Ruchu Polski Czerwony Krzyż działa od 1919 roku – jest najstarszą i bodaj najbardziej rozpoznawalną organizacją pomocową funkcjonującą w Polsce.
E. Janota








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.11.2025Kreacje / printy

    Przeprowadzka

  • 19.11.2025Kreacje / printy

    Jeśli dasz mi smartfon

  • 18.11.2025Kreacje / printy

    Niewidoczni sportowcy

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek