logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Niemowlę uwięzione w butelce
12.09.2014
Tematy: Kreacje / printy

Niemowlę uwięzione w butelce

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


W butelkach przeróżnych alkoholi – whisky, piwa, wódki, wina, brandy, rumu – uwięzione jest niemowlę. Sześć plakatów oraz spot w ramach kampanii pod hasłem „Too young to drink” („Za młode, by pić”) zostało przygotowanych na zlecenie European FASD Alliance (Europejskie Stowarzyszenie FASD) i mają zmotywować matki do zachowania całkowitej abstynencji w czasie ciąży oraz upowszechnić wiedzę o zagrożeniu, jakim dla płodu jest wpływ alkoholu.

FASD (Fetal Alcohol Spectrum Disorder, Zespół Poalkoholowego Uszkodzenia Płodu) to spektrum zaburzeń, wśród których można wymienić m.in. anomalie w budowie twarzy, opóźnienia w rozwoju fizycznym oraz problemy wynikające z uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego – kłopoty z uwagą i pamięcią, komunikacją, niedojrzałe zachowanie. U dziecka dotkniętego FASD mogą pojawiać się tylko niektóre z tych objawów i w różnym nasileniu. Choroba występuje na skutek narażenia płodu na działanie alkoholu. Każda ilość alkoholu może potencjalnie nieść za sobą ryzyko, dlatego też kobietom ciężarnym zaleca się niepicie go w ogóle. Do kampanii przyłączyło się ponad 60 organizacji w 30 krajach, przygotowano plakat także w polskiej wersji. 

Światowy Dzień FASD obchodzony jest 9 września, wtedy też ruszyła kampania, którą przygotowała Fabrica – the Benetton Group Communication Research Center (Fabrica – Centrum Badań nad Komunikacją Grupy Benetton). Fabrica została założona przez markę Benetton w 1994 i odpowiada za prowadzone przez nią kampanie (np. „Unemployee of the Year”), pracuje też dla innych podmiotów. 








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.11.2025Kreacje / printy

    Przeprowadzka

  • 19.11.2025Kreacje / printy

    Jeśli dasz mi smartfon

  • 18.11.2025Kreacje / printy

    Niewidoczni sportowcy

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek