logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Portugalia, Walka z przemocą
   ──────  22.06.2009

Nieeeeeeeeee



Pooomooocy! Stooooooop! Proooooszę! Niiieeeeee! krzyczą z dziurek od klucza, otworów wentylacyjnych i szpar pod drzwiami cienkie paski czarnego papieru…

Kampania "Report it!" zaprojektowana przez TBWA/Lisbon na zlecenie portugalskiego oddziału Amnesty International opiera się na bardzo prostym pomyśle. Czarne paski papieru z nadrukowanym wołaniem o pomoc umieszczone zostały w otworach budynków mieszkalnych, przez które może wydobywać się dźwięk. Mają one zaintrygować przechodniów i właścicieli domów. Dopiero po ich wyciągnięciu można zobaczyć logo nadawcy kampanii i hasło “An escaping sound can be a cry for help. Domestic violence. If you hear it, report it." ("Dobiegający dźwięk może być wołaniem o pomoc. Przemoc domowa. Jeśli ją usłyszysz, zgłoś to.")

Kampania prowadzona w czerwcu br. miała na celu uświadomienie społeczeństwu, że w zdecydowanej większości przypadków przemocy domowej dochodzące zza ścian odgłosy są pierwszym, a często jedynym objawem rozgrywającej się wewnątrz murów tragedii. Dźwięki te bardzo łatwo zignorować, a właśnie osoba, która zgłosi je odpowiednim służbom może uratować czyjeś życie.

W 2008 roku liczba zanotowanych w Portugalii przypadków przemocy w rodzinie przekroczyła 15 tysięcy. Jeszcze więcej pozostaje niezauważonych.

Kampania ta jest przykładem alternatywy dla szokujących i przygnębiających prób zwrócenia uwagi na problem poprzez billboardy, spoty czy reklamy prasowe ze zdjęciami pobitych dzieci. Uświadamia, że problem nie istnieje tylko w telewizji. Często rozgrywa się tuż za ścianą, po drugiej stronie dziurki od klucza.
M.Nowak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Report it
Czas:
2009.6.17 - 2009.6.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Portugalia
Nadawca:
Amnesty International Portugal
Media:
Direct marketing
Wykonawca:
TBWALisbon
Adresaci:
Obywatele Portugalii
Hasło kampani:
An escaping sound can be a cry for help.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 14.07.2022

    Blisko 100 tys. widzów na bezpłatnych seansach dla dzieci w języku ukraińskim


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek