logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Nieeeeeeeeee
22.06.2009
Tematy: Kampanie, Portugalia, Walka z przemocą

Nieeeeeeeeee



Pooomooocy! Stooooooop! Proooooszę! Niiieeeeee! krzyczą z dziurek od klucza, otworów wentylacyjnych i szpar pod drzwiami cienkie paski czarnego papieru…

Kampania "Report it!" zaprojektowana przez TBWA/Lisbon na zlecenie portugalskiego oddziału Amnesty International opiera się na bardzo prostym pomyśle. Czarne paski papieru z nadrukowanym wołaniem o pomoc umieszczone zostały w otworach budynków mieszkalnych, przez które może wydobywać się dźwięk. Mają one zaintrygować przechodniów i właścicieli domów. Dopiero po ich wyciągnięciu można zobaczyć logo nadawcy kampanii i hasło “An escaping sound can be a cry for help. Domestic violence. If you hear it, report it." ("Dobiegający dźwięk może być wołaniem o pomoc. Przemoc domowa. Jeśli ją usłyszysz, zgłoś to.")

Kampania prowadzona w czerwcu br. miała na celu uświadomienie społeczeństwu, że w zdecydowanej większości przypadków przemocy domowej dochodzące zza ścian odgłosy są pierwszym, a często jedynym objawem rozgrywającej się wewnątrz murów tragedii. Dźwięki te bardzo łatwo zignorować, a właśnie osoba, która zgłosi je odpowiednim służbom może uratować czyjeś życie.

W 2008 roku liczba zanotowanych w Portugalii przypadków przemocy w rodzinie przekroczyła 15 tysięcy. Jeszcze więcej pozostaje niezauważonych.

Kampania ta jest przykładem alternatywy dla szokujących i przygnębiających prób zwrócenia uwagi na problem poprzez billboardy, spoty czy reklamy prasowe ze zdjęciami pobitych dzieci. Uświadamia, że problem nie istnieje tylko w telewizji. Często rozgrywa się tuż za ścianą, po drugiej stronie dziurki od klucza.
M.Nowak



Nazwa kampanii:
Report it
Czas:
2009.6.17 - 2009.6.30
Nadawca:
Amnesty International Portugal
Media:
Direct marketing
Wykonawca:
TBWALisbon
Adresaci:
Obywatele Portugalii
Hasło kampani:
An escaping sound can be a cry for help.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek