Żółtoczerwony dorosły tuli niebieskie niemowlę. Na skanach termowizyjnych jaśniejsze kolory oznaczają większe ilości wydzielanego ciepła. Niebieski to tak niska temperatura, że w przypadku ludzkiego organizmu oznacza śmierć.
„Help us fight the effects of global warming” (Pomóż nam walczyć ze skutkami globalnego ocieplenia) – – to hasło zainicjowanej w grudniu 2011 roku kampanii prowadzonej przez Oxfam. Kreacje przypominają zdjęcia wykonane aparatem termowizyjnym i przedstawiają dwie osoby o afrykańskich rysach: dorosłego i malutkie dziecko. Dorosły czule tuli dziecko, ale ono zdaje się być już martwe, bo jest niebieskie. Aby wykluczać takie sytuacje, Oxfam apeluje o przekazywanie dotacji na pomoc obywatelom krajów rozwijających się. Może to zrobić każdy, bezpośrednio przez stronę do której odsyła grafika. Najniższy datek to 2£ (ok. 10 zł).
RKCR Y&R – londyńska agencja reklamowa, która stworzyła kreację – celowo wykorzystała w niej stereoptypowy wizerunek mieszkańców Afryki. To właśnie ten kontynent, mimo że stosunkowo najmniej przyczynił się do globalnego ocieplenia, najbardziej dotykają jego konsekwencje. Wzrost temperatury w regionie jest przyczyną gigantycznych powodzi (np. powódź w Ugandzie pozbawiła dachu nad głową 400 tys. osób) oraz suszy. Rośnie ilość zachorowań wywołanych wysoką temperaturą powietrza oraz odsetek głodujących.
A. Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS