Bajkowy film, o tym jakie „męczarnie” muszą przejść owoce transportowane z odległych upraw. Te same, które trafiają na europejskie stoły.
„This is the story of your food” (Oto historia twojego jedzenia) jest projektem koordynowanym przez europejską organizację pozarządową Instituto Oikos z siedzibą we Włoszech. Instytut działa na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Celem projektu jest promowanie świadomej postawy konsumenckiej, zwrócenie uwagi na korzyści płynące ze wspierania lokalnego rolnictwa i handlu oraz żywności pochodzącej z miejscowych upraw.
Projekt, finansowany ze środków Unii Europejskiej, jest realizowany w ośmiu państwach (Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Wielka Brytania, Kenia, Mozambik, Tanzania). Ma ułatwić wymianę pomysłów, promowanie dobrych praktyk, pobudzić debatę publiczną na temat produkcji żywności.
Bieżące działania i założenia projektu przedstawia strona foodwewant.org. Zgodnie z cytowanymi tam danymi Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa na świecie produkuje się obecnie więcej jedzenia niż potrzeba, żeby wykarmić całą ludzkość, a mimo to jedna na siedem osób głoduje. Żywność, którą promuje projekt „The story of your food” powinna być produkowana w warunkach zrównoważonego rozwoju („sustainable”), pochodzić z miejscowych upraw („local”) i być wytwarzana z zachowaniem zasad sprawiedliwego handlu („fair”).
Narzędziem akcji jest animowany spot stworzony przez Latte Creative w rozpoznawalnym dla tej agencji stylu. Hasło podsumowuje przesłanie kampanii: „Not everything is meant to travel. Choose local food” (Nie wszystko musi podróżować. Wybierz żywność pochodzącą z lokalnych upraw).
Aleksandra Janowska
Nazwa projektu:
„This is the story of your food”
Zasięg:
Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Wielka Brytania, Kenia, Mozambik, Tanzania
Autorzy:
Latte Creative (reżyseria Erik Parys, animacja Camilla Falsini)
Data:
lipiec 2012
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2023
Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”
-
03.10.2023
Wyścig z ogniem
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
29.08.2023
Plastik, wszędzie plastik