logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Nie wszystko musi podróżować
26.08.2012
Tematy: Akcje

Nie wszystko musi podróżować



Bajkowy film, o tym jakie „męczarnie” muszą przejść owoce transportowane z odległych upraw. Te same, które trafiają na europejskie stoły.

„This is the story of your food” (Oto historia twojego jedzenia) jest projektem koordynowanym przez europejską organizację pozarządową Instituto Oikos z siedzibą we Włoszech. Instytut działa na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Celem projektu jest promowanie świadomej postawy konsumenckiej, zwrócenie uwagi na korzyści płynące ze wspierania lokalnego rolnictwa i handlu oraz żywności pochodzącej z miejscowych upraw.

Projekt, finansowany ze środków Unii Europejskiej, jest realizowany w ośmiu państwach (Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Wielka Brytania, Kenia, Mozambik, Tanzania). Ma ułatwić wymianę pomysłów, promowanie dobrych praktyk, pobudzić debatę publiczną na temat produkcji żywności.

Bieżące działania i założenia projektu przedstawia strona foodwewant.org. Zgodnie z cytowanymi tam danymi Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa na świecie produkuje się obecnie więcej jedzenia niż potrzeba, żeby wykarmić całą ludzkość, a mimo to jedna na siedem osób głoduje. Żywność, którą promuje projekt „The story of your food” powinna być produkowana w warunkach zrównoważonego rozwoju („sustainable”), pochodzić z miejscowych upraw („local”) i być wytwarzana z zachowaniem zasad sprawiedliwego handlu („fair”).

Narzędziem akcji jest animowany spot stworzony przez Latte Creative w rozpoznawalnym dla tej agencji stylu. Hasło podsumowuje przesłanie kampanii: „Not everything is meant to travel. Choose local food” (Nie wszystko musi podróżować. Wybierz żywność pochodzącą z lokalnych upraw).
Aleksandra Janowska


Nazwa projektu:
„This is the story of your food”

Zasięg:
Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Wielka Brytania, Kenia, Mozambik, Tanzania

Autorzy:
Latte Creative (reżyseria Erik Parys, animacja Camilla Falsini)

Data:
lipiec 2012








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek