Trudne do wyłączenia bannery reklamowe, pojawiające się po otwarciu stron www, drażnią i denerwują, i to je właśnie wykorzystał niemiecki oddział Amnesty International w kampanii mającej uświadamiającej o rosnącej liczbie osób mieszkających w slumsach. Osoby żyjące w dzielnicach nędzy w większości przypadków nie mają wody pitnej, elektryczności, kanalizacji, szkół czy szpitali.
Strategia tej akcji to pobudzanie użytkownika do działania w sytuacji, w których najmniej się tego spodziewa – surfuje po internecie, a wyskakujące nagle okienko informuje, że "Ponad miliard ludzi na świecie żyje w slumsach" ("Worldwide more than a billion people are living in slums"). Gdy odbiorca, nie zwróciwszy na wiadomość szczególnej uwagi usiłuje ją zamknąć, pojawia się kolejne, większe okno: "Problem nie zmniejszy się przez kliknięcie myszką" ("The problem won’t get smaller by clicking it away"). Wraz z kolejną próbą pozbycia się bannera, pojawia się jeszcze większych rozmiarów tekst: "Nie, naprawdę się nie zmniejszy" ("No, it really won’t get smaller").
"Zmniejszy się jedynie wtedy, gdy wszyscy staniemy w obronie praw człowieka" ("It will only get smaller, if we all stand up for human rights") – oznajmia finalne okno.
Nietuzinkowa koncepcja kampanii nie pozwala przejść obojętnie wobec wstrząsających faktów, którymi użytkownicy internetu w zwyczajnych warunkach nie poświęciliby wystarczającej uwagi.
M.Jankowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz