Z dziecięcego łóżeczka, rowerka i krzesła korzystają dzieci starsze niż te, dla których akcesoria zostały przeznaczone. Postacie mają smutne wyrazy twarzy i wyróżniają się na tle monokolorystycznego otoczenia, które sprawia wrażenie jakby było wyjęte z ich snów. Jak dowiaduje się odbiorca, dla 93% procent angolskich sierot jest za późno („For 93% of Angolan orphans it’s too late”) by dzieciństwo spędzić w rodzinnym domu. Te dzieci dorastają w przytułkach czekając na swoich nowym rodziców, jednak ten szczęśliwy moment w ich życiu nigdy nie nastaje. Organizacja Aldeia Nissi przekonuje do adopcji starszych dzieci („Adopt an older child”).
Angola jest jednym z afrykańskich krajów, dotkniętych wieloletnim konfliktem zbrojnym. Według szacunków ONZ w wyniku trwającej niemal 30 lat wojny domowej zginęło ok. 2 mln ludzi, przy czym około 200 osób dziennie umierało z głodu. Jednocześnie 1,8 mln mieszkańców Angoli zostało zmuszonych do opuszczenia domów i stało się uchodźcami. W wyniszczonym wojną kraju pozostały tysiące okaleczonych ludzi, głównie na skutek wybuchu min. Zostały też tysiące osieroconych dzieci. Ponadto w tym ubogim państwie wciąż rejestruje się wysoką śmiertelność, przede wszystkim w wyniku zachorowań na AIDS i choroby tropikalne. Angola ma najwyższy na świecie wskaźnik umieralności dzieci, 220 na każdy 1000 nie dożywa swoich 5 urodzin. Obecnie w Angoli jest ok. 1,5 mln sierot.
Kreację przygotowała agencja Revolution Brasil.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy