logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Edukacja
   ──────  03.09.2009

Najpierw przyszedł pierwszy, a po nim siedemnasty

Your browser does not support the video tag.


To już druga, tym razem wrześniowa, odsłona kampanii przebiegającej pod wspólnym hasłem „Zaczęło się w Polsce”. Upamiętnia 70. rocznicę wybuchu II wojny światowej.

W krótkim spocie reklamowym nagrania obrazujące działania wojenne przeplatają się z inscenizacją mającą ukazać osobisty dramat rodzin i przyjaciół osób, które zginęły w walce. Film przypomina nie tylko o 1 września i ataku niemieckim, ale także o napaści rosyjskiej na Polskę 17 września. Twórcy wyraźnie podkreślili rolę Polski, jako kraju, w którym zaczęła się wojna (i od którego 50 lat później rozpoczął się upadek socjalizmu).

W ramach projektu „2009 rok wielkich rocznic” uruchomiona została strona internetowa www.3989.pl w całości poświęcona wydarzeniom 1939 i 1989 roku. Główną z zakładek stanowi baza wydarzeń związanych z obchodami rocznicowymi, gdzie znaleźć można informacje o koncertach, wystawach czy rekonstrukcjach historycznych. W związku z obchodami 70. rocznicy wybuchu II wojny światowej ukazało się także multimedialne wydawnictwo „Zaczęło się w Polsce” (w skład którego wchodzi m.in. przygodowa gra planszowa), którego celem jest promocja polskiej historii i kultury. Na dzień przed rocznicą 1 września przy stacji Centrum warszawskiego metra pojawiła się także wystawa wojennych fotografii wraz z kalendarium wydarzeń września 1939 roku.

Poprzednia, czerwcowa odsłona kampanii, związana była z celebrowaniem rocznicy upadku komunizmu i obrad Okrągłego Stołu. Z tej okazji powstał m.in. animowany spot w trzech wersjach językowych – polskiej, węgierskiej i angielskiej (emitowany w stacji CNN) – w skrócie opowiada historię przemian demokratycznych i drogę Polski od rządów totalitarnych do wolności, która stała się impulsem do przemian w innych krajach.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
2009 rok wielkich rocznic
Czas:
2009.8.31 - 2009.9.30
Tematy:
Edukacja
Kraje:
Polska
Nadawca:
Narodowe Centrum Kultury, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Fabryka Obrazu
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
1939 Zaczęło się w Polsce





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek