logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Dania
   ──────  08.02.2017

Mylna klasyfikacja



Osiemdziesięciu Duńczyków zaproszonych do studia. Tworzą małe grupki, które, wydawałoby się, nie mają ze sobą nic wspólnego. To menadżerowie wysokiego szczebla oraz „jakoś dających sobie radę”, ci wzbudzających zaufanie i ci wzbudzający postrach, niedawno osiedleni przybysze, często z innych kultur i mieszkających w Danii od urodzenia, osoby żyjące na wsi i te, które nigdy nie widziały krowy. Moderator zaczyna kolejno czytać pytania: kto z was był klasowym klaunem, kto jest przybranym rodzicem, kto ma złamane serce, kto padł ofiarą przemocy, kto jest samotny. Po każdym pytaniu kilka osób z każdego kręgu opuszcza go na chwilę, by utworzyć nową, różnorodną grupę, stanąć obok ludzi, z którymi łączą ich doświadczenia życiowe.

Ten eksperyment pokazuje jak łatwo przykleja się innym etykietki, koncentrując się bardziej na tym co dzieli ludzi, zamiast na tym co ich łączy. Przeciwstawia się tym samym narracji „my kontra oni”. Akcja została zrealizowana przez agencję Nicholas Berglund dla duńskiego kanału TV2. Reklama jest bardzo popularna, zyskała wiele przychylnych opinii, wzbudzając jednocześnie kontrowersje.

Angielską wersję po raz pierwszy transmitowano 27 stycznia 2017 r. Tego dnia co roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. W tym samym czasie prezydent Trump podpisał dekret ograniczający wstęp imigrantów do USA.

Katarzyna Kwiatkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
All that we share
Czas:
2017.1.27
Kraje:
Dania
Nadawca:
TV2
Media:
telewizja, internet
Wykonawca:
Nicholas Berglund
Adresaci:
obywatele Danii, osoby uprzedzone do innych
Hasło kampani:
It’s easy to put people in boxes. There’s us and there’s them. (Łatwo jest zaszufladkować ludzi. Jesteśmy my i oni.) So maybe there’s more that brings us togehter than we think. (Może jest więcej rzeczy, które nas łączą niż nam się wydaje.)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek