Osiemdziesięciu Duńczyków zaproszonych do studia. Tworzą małe grupki, które, wydawałoby się, nie mają ze sobą nic wspólnego. To menadżerowie wysokiego szczebla oraz „jakoś dających sobie radę”, ci wzbudzających zaufanie i ci wzbudzający postrach, niedawno osiedleni przybysze, często z innych kultur i mieszkających w Danii od urodzenia, osoby żyjące na wsi i te, które nigdy nie widziały krowy. Moderator zaczyna kolejno czytać pytania: kto z was był klasowym klaunem, kto jest przybranym rodzicem, kto ma złamane serce, kto padł ofiarą przemocy, kto jest samotny. Po każdym pytaniu kilka osób z każdego kręgu opuszcza go na chwilę, by utworzyć nową, różnorodną grupę, stanąć obok ludzi, z którymi łączą ich doświadczenia życiowe.
Ten eksperyment pokazuje jak łatwo przykleja się innym etykietki, koncentrując się bardziej na tym co dzieli ludzi, zamiast na tym co ich łączy. Przeciwstawia się tym samym narracji „my kontra oni”. Akcja została zrealizowana przez agencję Nicholas Berglund dla duńskiego kanału TV2. Reklama jest bardzo popularna, zyskała wiele przychylnych opinii, wzbudzając jednocześnie kontrowersje.
Angielską wersję po raz pierwszy transmitowano 27 stycznia 2017 r. Tego dnia co roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. W tym samym czasie prezydent Trump podpisał dekret ograniczający wstęp imigrantów do USA.
Katarzyna Kwiatkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz