Naga prawda – tak najkrócej można określić akcję Greenpeace, podczas której 600 nudystów stanęło na szczycie największego lodowca w Europie.
Współtwórcą akcji był amerykański fotograf Spencer Tunick, znany z kontrowersyjnych i instalacji artystycznych, zawsze zbudowanych z nagich ludzkich ciał i fotografujący zbiorowiska nudystów od 1992 roku. Ta budzące wiele emocji sesja fotograficzna stanowiła część kampanii, mającej poprzez sztukę uświadomić odbiorcom, jak istotną kwestią jest problem globalnego ocieplenia. Jej główne przesłanie pomysłodawcy ujęli w haśle „The human body is as vulnerable as a dying glacier” („Ciało ludzkie jest tak samo wrażliwe jak topniejący lodowiec”).
Na miejsce akcji wybrano wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO szwajcarski Aletsch, który – podobnie jak inne alpejskie lodowce – na skutek ocieplania klimatu kurczy się około 100 metrów rocznie. Jeśli ta tendencja utrzyma się, do 2080 roku znikną nieomal wszystkie lodowce w Alpach.
Podczas sesji 600 osób w różnym wieku – zarówno mężczyzn, jak i kobiet – pozowało na golasa w temperaturze około 10 stopni zupełnie za darmo. Jedyną nagrodą za pozowanie była kopia fotografii, jaką wykonał Tunick.
Ta nietypowa kampania, zrealizowana przez szwajcarską agencję Euro RSCG, została nagrodzona podczas międzynarodowego konkursu efektywności Advertising and Marketing Effectiveness Awards 2008.
E.Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej