logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwajcaria, Ekologia i środowisko
   ──────  23.08.2007

Mrożąca naga prawda

Your browser does not support the video tag.


Naga prawda – tak najkrócej można określić akcję Greenpeace, podczas której 600 nudystów stanęło na szczycie największego lodowca w Europie.

Współtwórcą akcji był amerykański fotograf Spencer Tunick, znany z kontrowersyjnych i instalacji artystycznych, zawsze zbudowanych z nagich ludzkich ciał i fotografujący zbiorowiska nudystów od 1992 roku. Ta budzące wiele emocji sesja fotograficzna stanowiła część kampanii, mającej poprzez sztukę uświadomić odbiorcom, jak istotną kwestią jest problem globalnego ocieplenia. Jej główne przesłanie pomysłodawcy ujęli w haśle „The human body is as vulnerable as a dying glacier” („Ciało ludzkie jest tak samo wrażliwe jak topniejący lodowiec”).

Na miejsce akcji wybrano wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO szwajcarski Aletsch, który – podobnie jak inne alpejskie lodowce – na skutek ocieplania klimatu kurczy się około 100 metrów rocznie. Jeśli ta tendencja utrzyma się, do 2080 roku znikną nieomal wszystkie lodowce w Alpach.

Podczas sesji 600 osób w różnym wieku – zarówno mężczyzn, jak i kobiet – pozowało na golasa w temperaturze około 10 stopni zupełnie za darmo. Jedyną nagrodą za pozowanie była kopia fotografii, jaką wykonał Tunick.

Ta nietypowa kampania, zrealizowana przez szwajcarską agencję Euro RSCG, została nagrodzona podczas międzynarodowego konkursu efektywności Advertising and Marketing Effectiveness Awards 2008.
E.Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Naked testimony
Czas:
2007.8.18 - 2007.8.18
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Szwajcaria
Nadawca:
Greenpeace
Media:
Ambient
Wykonawca:
Euro RSCG Zurich, Spencer Tunick
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
The human body is as vulnerable as a dying glacier (Ciało ludzkie jest tak samo wrażliwe jak topniejący lodowiec)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek