Mieszkańcy Afryki są ludźmi tylko w 35 procentach
Afrykańczycy są innymi ludźmi niż mieszkańcy pozostałych kontynentów. Dowodów na to twierdzenie dostarcza przewrotna kampania społeczna organizacji Pump Aid.
„If human are 65% water, Africans are only 35% human” (Jeśli człowiek składa się w 65 procentach z wody, mieszkańcy Afryki są ludźmi tylko w 35 procentach) – głosi umieszczone na plakatach równanie. Żelazna logika dyskryminujących wyliczeń ma za zadanie zwrócenie uwagi „poprawnych politycznie” mieszkańców Wielkiej Brytanii na problem braku dostępu do wody pitnej w Afryce.
Kampania opracowana została przez Danielę De Seta i Marco Tironiego jako projekt do prestiżowego konkursu Young Lions Competition organizowanego rokrocznie w Cannes. Po zdobyciu srebrnej nagrody w roku 2011, wykorzystana została przez Pump Aid w celu propagowania działań statutowych organizacji. Należy do nich m.in. pomoc w budowaniu pomp wodnych i wspieranie inicjatyw lokalnych w państwach południowej Afryki.
W warstwie graficznej twórcy kampanii zrezygnowali z technik komputerowych wykorzystując w zamian metodę linorytu.
Kinga Stawińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu