Malownicza droga i jeden szczegół
Typowy nowozelandzki krajobraz – góry, górki i pagórki, a pomiędzy nimi wijące się serpentyny drogi. Zdjęcie pełne ciszy i spokoju budzi pozytywne skojarzenia i nie przygotowuje odbiorcy na to, czego dotyczy kampania. Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec, że krajobraz zakłóca wywrócony samochód, który już przy pierwszym zakręcie wypadł z drogi.
Celem kampanii przygotowanej przez Clemenger BBDO jest zwrócenie uwagi kierowców na fakt, że nadmierne zmęczenie jest przyczyną zbyt wielu wypadków. Zmęczonego kierowcę od wypadnięcia z drogi dzielą sekundy, brakuje wówczas czasu na hamowanie, a na drodze nie pozostaje nawet ślad po ludzkiej tragedii. "Tired drivers leave one tell-tale sign. No skid marks. Drive fresh" (Zmęczeni kierowcy pozostawiają jeden charakterystyczny ślad. Żadnych śladów hamowania. Prowadź wypoczęty) – komentuje hasło. Promocja bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest jednym z najważniejszych zadań, jakie stawia przed sobą nadawca kampanii – New Zealand Transport Agency. Każda forma budowania odpowiedzialności wśród użytkowników ruchu drogowego jest wartościowa, ważne tylko, żeby wykorzystany w tym przypadku przepiękny krajobraz nie przesłonił odbiorcom rzeczywistego przesłania kampanii.
Katarzyna Płaza
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!