Africa Works to najnowsza kampania firmy Benetton wspomagająca program mikrokredytów dla Afryki. Youssou N’Dour – popularny senegalski piosenkarz, stworzył w Senegalu program kredytowy Birima (www.birima.org) adresowany do osób, które starają się o mikro pożyczki na utrzymanie i rozwinięcie swoich małych działalności gospodarczych. – Afryka nie chce pomocy charytatywnej; Afryka potrzebuje dostępu do niskooprocentowanych spłacalnych pożyczek – mówi piosenkarz.
Birima to imię legendarnego króla Senegalu, który wyjątkowo doceniał wartość słowa – przemawiał do swoich obywateli tylko raz do roku oraz opowiadał się za mikrokredytami, udzielanymi wyłącznie na podstawie danego słowa – poręczeniem miało być tylko dobre imię rodziny pożyczkobiorcy.
W kampanii sfotografowano (James Mollison) m.in. jubilera, rybaka, rolnika, sprzedawcę ubrań. Wszyscy są ubrani w przykuwające wzrok ludowe stroje lub zwykłe robotnicze uniformy i od wszystkich bije pozytywna energia. Stanowią symbol walki z biedą, aktywności i samodzielności.
Wkład Benetton Group w program to realizacja kampanii reklamowej (Fabrica) oraz wyprodukowanie limitowanej edycji koszulek promującej Birimę.
Nośnikami kampanii, która trwa od 13 lutego 2008 roku, są billboardy i reklamy w prasie oraz 73. numer magazynu COLORS w całości poświęcony koncepcji mikrokredytów dla Afryki.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko
-
12.09.2023
Ochraniacze dla psychiki
-
11.09.2023
Nikt nie planuje zostać uchodźcą