Znana francuska Fundacja Nicolas Hulot zajmuje się działalnością edukacyjną na rzecz ochrony środowiska i kształtuje postawy Eko-obywatela. W maju 2006 roku we współpracy z agencją CLM BBDO zorganizowała kampanię „Défi pour la Terre” (Wyzwanie dla Ziemi), której celem było uwrażliwienie społeczeństwa francuskiego na kwestie ochrony środowiska i zahamowanie takich praktyk, które przyczyniają się do jego degradacji. kampania motywowała do prostych, codziennych czynności, które w skali masowej mogłyby powstrzymać zagładę natury.
Na reklamie z martwą małpę w wannie widnieje hasło „Prendre un bain au lieu d’une douche détruit la planète” (Branie kąpieli zamiast prysznica niszczy planetę). Na drugiej – na którym leży delfin zaplątany w kable- „Laisser une Lampe allumée sans raison détruit la planète” (Zostawianie zapalonej lampy bez powodu niszczy planetę). Przy martwym gepardzie – „Faire tourner une machine à moitié vide détruit la planète” (Uruchomienie na wpół pustej pralki niszczy planetę).
Nośnikami kampanii były plakaty, foldery informacyjne i strona internetowa skierowana zarówno do dorosłych, jak i do dzieci. Fundacja organizuje również konferencje, zielone szkoły oraz stara się angażować w kampanię francuskie gwiazdy.
M.Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice