Lepsza odwrotna chronologia
Oto historia, którą można oglądać w dwie strony. Dopóki cofanie czasu pozostanie niemożliwe, warto zrobić wszystko, aby zdarzenia potoczyły się jak najlepszym torem i zawrócić życie ku tej drugiej – lepszej – stronie, tak jak zawraca je spot jednej z brytyjskich kampanii społecznych.
Barnardo’s, działająca w Wielkiej Brytanii organizacja charytatywna, rozpoczęła 4 grudnia 2009 r. kampanię, której celem było zwrócenie uwagi na zjawisko wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży. Jednak w założeniu kampania ma nie tylko uświadomić społeczeństwu wagę problemu, ale także dostarczyć odbiorcom informacji o działaniach organizacji. Spot stanowi prośbę o wsparcie finansowe realizowanych przez nią projektów, które związane są nie tylko z relacjami rodzinnymi młodych ludzi, ale także z wszelkimi problemami, które ich dotykają – takimi jak bieda, problemy edukacyjne czy bezpieczeństwo finansowe.
W reklamie po raz pierwszy, jak twierdzą organizatorzy, wykorzystana została filmowa technika palindromu – ta sama sekwencja zdarzeń odtworzona została od przodu i od tyłu. W założeniu ma to zobrazować główne przesłanie kampanii "Every year we help thousand of children turn their lives around. But we need your help" (Każdego roku pomagamy tysiącom dzieci odwrócić ich życie. Ale potrzebujemy Twojej pomocy) poprzez zaprezentowanie jak dzięki działalności organizacji może zostać odmienione życie wielu młodych ludzi, takich jak bohaterka filmu.
Na stronie internetowej organizacji zainteresowani mogą dokładniej zapoznać się z poczynaniami fundacji oraz z osobistymi historiami młodych osób, którym pomaga organizacja. Poza pomocą finansową każdy może zaoferować także pomoc rzeczową lub zaangażować się w wolontariat. Ze strony pobrać można uzupełniający kampanię raport „Whose child now?”, w którym analizie poddane jest zjawisko przemocy seksualnej wobec młodych osób w Wielkiej Brytanii oraz to, co w kierunku zmiany tego zjawiska uczyniła organizacja.
Organizacja Barnardo’s została założona w 1866 roku z inicjatywy dr. Thomasa Barnardo, społecznika i filantropa, którego głównym spektrum działania była pomoc dzieciom zaniedbywanym i krzywdzonym. Idee, jakimi kierował się założyciel są nadal kultywowane przez działaczy zrzeszonych w organizacji. Obecnie posiada ona przeszło 350 oddziałów rozsianych na terenie całego kraju, zapewniając swoją pomoc 100 tysiącom dzieci. Inne znane jej kampanie to np. Break the cycle, Silver Spoon, Stolen childhood i Giving children back their future.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra