Kilka wycinków prasowych informuje: zanieczyszczenia gleby w Zatoce Guantanamo są główną przyczyną częstych chorób, w Abu Ghraib uratowano szaleńca uważającego się za Batmana, w Wietnamie ogłoszono stan wyjątkowy, a armia pomaga w ewakuacji ludzi z powodu pożaru lasów, eks-agent KGB Litwinienko umiera na AIDS. Na każdej z gazet czyjaś ręka wpisała ironiczną notatkę „Thanks to press freedom you know better” („Dzięki wolności prasy jesteś lepiej poinformowany”). Na mazaku, którego użyto do napisania tego zdania, widnieje logo International Society for Human Rights (ISHR) – stowarzyszenia, dla którego w październiku 2010 r. berlińska agencja Scholz & Friends przygotowała kampanię mającą na celu skierowanie uwagi na problem wolności prasy, która nadal bywa łamana.
Paradoksalnie, kampania ukazała się właśnie w prasie. Wykorzystane w niej nagłówki artykułów, które faktycznie ukazały się w gazetach, sugerują odbiorcy pewną wizję rzeczywistości. Są jednocześnie ukłonem w stronę rządu, w stosunku do którego media powinny być niezależne, urzeczywistniając tym samym prawo obywateli do rzetelnej informacji oraz kontroli i krytyki społecznej.
A. Jastrzębska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu