Na ścianie można wieszać obrazy, fotografie, trofea myśliwskie, można też powiesić wyschniętą gałąź. Tak zrobił w swojej kampanii „Save The Trees” izraelski oddział Greenpeace by ma zwrócić uwagę na dewastację lasów tropikalnych. Co 2 sekundy z powierzchni Ziemi znikają lasy dziewicze o obszarze równym boisku do piłki nożnej.
Aby chronić lasy, eko-aktywiści z Greenpeace współpracują z lokalną społecznością bezpośrednio na karczowanym terenie, dokumentując zniszczenia. Drugim obszarem ich działania są kraje, w których istnieje największy popyt na tanie produkty z drewna (np. papier, chusteczki higieniczne, papier toaletowy) i artykuły rolnicze (soja, fasola, kukurydza czy olej palmowy wykorzystywany do produkcji kosmetyków). Do ich wytwarzania wycina się lasy dziewicze Amazonki, Afryki, Azji i Oceanii. Osobom, które nie chcą brać udziału w ekologicznym marnotrawstwie, Greenpeace oferuje przewodnik po alternatywnych, środkach higieny osobistej.
Greenpeace prowadzi również batalię ze szkodliwymi dla indonezyjskich lasów praktykami korporacyjnych gigantów, takich jak Nestle czy Unilever. Dzięki współpracy organizacji z przemysłem wydawniczym, czytelnicy JK Rowling, Güntera Grassa czy Isabel Allende mogą nabyć książki przyjazne lasom pierwotnym. Wydawane są one na papierze z odzysku, certyfikowanym przez Forest Stewardship Council (FSC). Do jego wyprodukowania nie użyto włókien pochodzących z cennych lasów dziewiczych.
Odpowiedzialna konsumpcja i społecznie odpowiedzialny biznes są osiami kampanii edukacyjnych Greenpeace w walce o zachowanie cennej bioróżnorodności lasów pierwotnych.
M. Danielewicz
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat