logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Izrael, Ekologia i środowisko
   ──────  07.02.2011

Lasy tropikalne i piłka nożna



Na ścianie można wieszać obrazy, fotografie, trofea myśliwskie, można też powiesić wyschniętą gałąź. Tak zrobił w swojej kampanii „Save The Trees” izraelski oddział Greenpeace by ma zwrócić uwagę na dewastację lasów tropikalnych. Co 2 sekundy z powierzchni Ziemi znikają lasy dziewicze o obszarze równym boisku do piłki nożnej.

Aby chronić lasy, eko-aktywiści z Greenpeace współpracują z lokalną społecznością bezpośrednio na karczowanym terenie, dokumentując zniszczenia. Drugim obszarem ich działania są kraje, w których istnieje największy popyt na tanie produkty z drewna (np. papier, chusteczki higieniczne, papier toaletowy) i artykuły rolnicze (soja, fasola, kukurydza czy olej palmowy wykorzystywany do produkcji kosmetyków). Do ich wytwarzania wycina się lasy dziewicze Amazonki, Afryki, Azji i Oceanii. Osobom, które nie chcą brać udziału w ekologicznym marnotrawstwie, Greenpeace oferuje przewodnik po alternatywnych, środkach higieny osobistej.

Greenpeace prowadzi również batalię ze szkodliwymi dla indonezyjskich lasów praktykami korporacyjnych gigantów, takich jak Nestle czy Unilever. Dzięki współpracy organizacji z przemysłem wydawniczym, czytelnicy JK Rowling, Güntera Grassa czy Isabel Allende mogą nabyć książki przyjazne lasom pierwotnym. Wydawane są one na papierze z odzysku, certyfikowanym przez Forest Stewardship Council (FSC). Do jego wyprodukowania nie użyto włókien pochodzących z cennych lasów dziewiczych.

Odpowiedzialna konsumpcja i społecznie odpowiedzialny biznes są osiami kampanii edukacyjnych Greenpeace w walce o zachowanie cennej bioróżnorodności lasów pierwotnych.
M. Danielewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Save The Trees
Czas:
2011.2.1 - 2011.2.28
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Izrael
Nadawca:
Greenpeace
Media:
Plakaty, prasa
Wykonawca:
BBR Saatchi & Saatchi (Tel Aviv)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Save The Trees (Ocal drzewa)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek