logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc rozwojowa
   ──────  16.03.2011

Kranówka Rihanny

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Czy zwykła woda może stać się obiektem powszechnego pożądania? Jak najbardziej – pod warunkiem, że pochodzi z kranu Rihanny, Robina Williamsa lub innej gwiazdy. Wielka akcja sprzedaży „kranówki” przez celebrytów nie jest jednak sposobem na podreperowanie budżetów „znanych i lubianych”. Chodzi o zapewnienie czystej wody tym, którzy potrzebują jej bez względu na to z czyjego płynie kranu.

W ramach kampanii „Celebrity Tap” stworzono dwa żartobliwe spoty, na których gwiazdy prezentują swoją wodę. Bohaterką utrzymanego w czarno-białej tonacji, zmysłowego klipu jest Rihanna. Słynna piosenkarka napełnia szklankę „kranówką” po czym uśmiecha się zalotnie do odbiorcy. – To taka sama woda z kranu jak Twoja, ale o wiele bardziej znana – przekonuje lektor.

Na drugim spocie Selena Gomez, aktorka i piosenkarka znana z seriali produkcji Disney’a, poi swoją wodą kreskówkowego ptaszka. – To najlepsza woda na świecie i daje możliwość pomocy dzieciom – wyjaśnia Selena swojemu skrzydlatemu przyjacielowi. – Dokładnie jak Twoja woda, lecz po niej nie możesz wyobrazić sobie niebieskiego ptaszka – zachęca narrator.

Do akcji przyłączyły się również takie gwiazdy jak Taylor Swift, Adrian Grenier, Dwight Howard i Robin Williams. Każda z nich przekazała na rzecz UNICEF specjalnie zaprojektowaną butelkę z wodą ze swojego kranu. Jedynego w swoim rodzaju zestawu nie można jednak po prostu kupić. Aby go mieć należy przekazać pieniądze na akcję „Tap Project” wspierając w ten sposób dzieci mieszkające na terenach borykających się z brakiem czystej wody. Każde pięć dolarów przekazane na "Tap Project" to los w loterii, na której wygrać można wody celebrytów.

„Celebrity Tap” jest częścią kampanii „Tap Project” organizowanej co roku przez UNICEF. Jej twórcy alarmują, że ponad 900 milionów ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na ten problem i zachęcenie do ludzi do działania.

„Tap water” oznacza nie tylko wodę z kranu sensu stricte. Określenie używane jest często przez gości lokali gastronomicznych, którzy mają na myśli szklankę wody podawaną za darmo do posiłku. Ten zwyczaj popularny jest zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Podczas corocznego Światowego Tygodnia Wody (w tym roku odbył się on w dniach 20-26 marca) darmowa zazwyczaj szklanka „tap water” kosztuje jednego dolara, który przekazywany jest na UNICEF. Wszystko to w myśl hasła kampanii „When you take water, give water” ("Kiedy dostajesz wodę, podaruj wodę"). 1$ wystarczy, aby zapewnić jednemu dziecku dostęp do czystej wody przez 40 dni – przekonują twórcy kampanii.

Oprócz celebrytów i właścicieli restauracji do akcji włączyły się również media oraz przedstawiciele świata biznesu. Dzięki wspólnemu wysiłkowi w ciągu czterech lat trwania akcji udało się zebrać środki umożliwiające dostęp do czystej wody milionom dzieci. A wszystko dzięki zwykłej wodzie z kranu. Na dodatek, jak głosi regulamin loterii „Celebrity Tap”, niezalecanej do spożycia.
P.Lenarczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Celebrity tap
Czas:
2011.3.11 - 2011.4.30
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
UNICEF U.S.
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
DROGA5 (Nowy Jork)
Adresaci:
Obywatele Stanów Zjednoczonych
Hasło kampani:
When you take water, give water (Kiedy dostajesz wodę, podaruj wodę)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek