Czy zwykła woda może stać się obiektem powszechnego pożądania? Jak najbardziej – pod warunkiem, że pochodzi z kranu Rihanny, Robina Williamsa lub innej gwiazdy. Wielka akcja sprzedaży „kranówki” przez celebrytów nie jest jednak sposobem na podreperowanie budżetów „znanych i lubianych”. Chodzi o zapewnienie czystej wody tym, którzy potrzebują jej bez względu na to z czyjego płynie kranu.
W ramach kampanii „Celebrity Tap” stworzono dwa żartobliwe spoty, na których gwiazdy prezentują swoją wodę. Bohaterką utrzymanego w czarno-białej tonacji, zmysłowego klipu jest Rihanna. Słynna piosenkarka napełnia szklankę „kranówką” po czym uśmiecha się zalotnie do odbiorcy. – To taka sama woda z kranu jak Twoja, ale o wiele bardziej znana – przekonuje lektor.
Na drugim spocie Selena Gomez, aktorka i piosenkarka znana z seriali produkcji Disney’a, poi swoją wodą kreskówkowego ptaszka. – To najlepsza woda na świecie i daje możliwość pomocy dzieciom – wyjaśnia Selena swojemu skrzydlatemu przyjacielowi. – Dokładnie jak Twoja woda, lecz po niej nie możesz wyobrazić sobie niebieskiego ptaszka – zachęca narrator.
Do akcji przyłączyły się również takie gwiazdy jak Taylor Swift, Adrian Grenier, Dwight Howard i Robin Williams. Każda z nich przekazała na rzecz UNICEF specjalnie zaprojektowaną butelkę z wodą ze swojego kranu. Jedynego w swoim rodzaju zestawu nie można jednak po prostu kupić. Aby go mieć należy przekazać pieniądze na akcję „Tap Project” wspierając w ten sposób dzieci mieszkające na terenach borykających się z brakiem czystej wody. Każde pięć dolarów przekazane na "Tap Project" to los w loterii, na której wygrać można wody celebrytów.
„Celebrity Tap” jest częścią kampanii „Tap Project” organizowanej co roku przez UNICEF. Jej twórcy alarmują, że ponad 900 milionów ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na ten problem i zachęcenie do ludzi do działania.
„Tap water” oznacza nie tylko wodę z kranu sensu stricte. Określenie używane jest często przez gości lokali gastronomicznych, którzy mają na myśli szklankę wody podawaną za darmo do posiłku. Ten zwyczaj popularny jest zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Podczas corocznego Światowego Tygodnia Wody (w tym roku odbył się on w dniach 20-26 marca) darmowa zazwyczaj szklanka „tap water” kosztuje jednego dolara, który przekazywany jest na UNICEF. Wszystko to w myśl hasła kampanii „When you take water, give water” ("Kiedy dostajesz wodę, podaruj wodę"). 1$ wystarczy, aby zapewnić jednemu dziecku dostęp do czystej wody przez 40 dni – przekonują twórcy kampanii.
Oprócz celebrytów i właścicieli restauracji do akcji włączyły się również media oraz przedstawiciele świata biznesu. Dzięki wspólnemu wysiłkowi w ciągu czterech lat trwania akcji udało się zebrać środki umożliwiające dostęp do czystej wody milionom dzieci. A wszystko dzięki zwykłej wodzie z kranu. Na dodatek, jak głosi regulamin loterii „Celebrity Tap”, niezalecanej do spożycia.
P.Lenarczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina