Łańcuch życia nie jest nieskończony, chociaż taki właśnie się wydaje. Niektóre ptaki, ryby i drzewa zginą bezpowrotnie. Barierą nie do pokonania dla przyrody okazała się niszczycielska działalność człowieka.
Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi Earth Day Canada (EDC) przygotowała kampanię pod hasłem „It doesn’t have to end like this” (To nie musi się tak skończyć). Każda z trzech keacji przypomina malarską akwarelę i w alegoryczny sposób opowiada o końcu nieskończoności. Ryby, ptaki i drzewa nie przetrwają, cykl życia w pewnym momencie się skończy – ostrzegają plakaty.
Kampanii nie można z pewnością odmówić walorów artystycznych. Grafiki wykonane przez Kareenę Zerefos są bardzo subtelne i przyciągają uwagę widza. Ciekawy jest też pomysł wykorzystania znaku matematycznego w kreacjach dotyczących ochrony środowiska. Dyskusyjne i nie do końca jasne jest jednak samo przesłanie kampanii. Nie musi kończyć się tak, czyli jak? Trudno nie zgodzić się z tym, że budowa miast prowadzi do wylesiania, które pozbawia ptaków ich naturalnych siedlisk, ale kampania EDC nie daje żadnej sugestii, jak to, trwające od setek lat zjawisko, ukrócić.
Earth Day Canada to założona w 1990 roku organizacja charytatywna, promująca wśród Kanadyjczyków wiedzę i rozwiązania, służące poprawie stanu środowiska. Zajmuje się też organizacją obchodów związanych z Dniem Ziemi, który jest obchodzony w momencie równonocy wiosennej (ich elementem jest Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi, który przypada na 22 kwietnia).
Jacek Czerwiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week