logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Koniec, który nie ma końca
10.05.2013
Tematy: Kampanie, Hiszpania, Inne, Prawa człowieka

Koniec, który nie ma końca

Your browser does not support the video tag.


Głucha cisza szpitalnej sali jest przerywana drażniącym i głośnym dźwiękiem aparatury przytrzymującej pacjenta przy życiu. Wokół łóżka siedzi najbliższa rodzina. Patrzą pytająco na siebie i wyglądają jakby czekali na opinię lekarza, albo mieli podjąć trudną decyzję. Wreszcie do pokoju wchodzi lekarz i ogłasza wyrok: "Lo siento, pero no se puede hacer nada" („Przykro mi, ale nic nie możemy już zrobić”). Scena niczym z filmu powtarzana jest trzykrotnie. Odbiorca może odnieść wrażenie, że to może być powtarzane bez końca i jest to celowy zabieg twórców kampanii na rzecz godnej śmierci.

Takie życie w podłączeniu do respiratora czy innej aparatury medycznej może trwać w nieskończoność i każdy powinien mieć prawo do podjęcia decyzji kiedy chce odejść z godnością – przekonuje kampania. Kampania przeprowadzona przez Asociación Derecho a Morir Dignamente (Związek na rzecz prawa do godnej śmierci) podejmuje ten trudny temat wciąż budzący kontrowersje natury etycznej.

Co zwraca uwagę w spocie to pozycja mężczyzn – odbiorca może odnieść wrażenie, że tylko oni są tu osobami decyzyjnymi. Kobiety schodzą na dalszy plan, a akcja dotyczy trzech mężczyzn: pacjenta, jego krewnego i lekarza.

Kornelia Machura



Nazwa kampanii:
El peor final
Czas:
2013.3.15 - 2013.3.15
Nadawca:
Derecho a Morir Dignamente
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
TBWA (Barcelona)
Adresaci:
Asociación Derecho a Morir Dignamente
Hasło kampani:
El peor final es el que nunca termina (Najgorszy koniec to ten, który nie ma końca)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek