Na pierwszy rzut oka obrazy wydają się być abstrakcyjno-artystycznymi fotografiami wystawionymi w galerii. Po bliższym przyjrzeniu się ukazują okrutną prawdę. Poszerzają paletę barw o kolory, których nie spotka się w Luwrze: czerwień gwałtu, alkoholowy brąz, grobowa zieleń.
Kampania pt. „Bruises” (Siniaki), przebiegająca pod hasłem: „Fight Violence Against Women” (Walcz z przemocą wobec kobiet), została zorganizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet obchodzonego 25 października. Zdjęcia, przedstawiające zbliżenie obrażeń wynikłych z przemocy domowej, zostały podpisane imionami realnych kobiet, które doświadczyły takich przeżyć. Tytuły obrazów mają uświadamiać, że przemoc domowa może obejmować również gwałt i śmierć.
Nadawcą kampanii jest francuskie stowarzyszenie feministyczne o odważnej nazwie Ni Putes Ni Soumises (Ani dziwki ani uległe) powstałe w 2003 roku. Stowarzyszenie, przez prowokującą nazwę, ma na celu zmienienie stereotypu kobiet wychowanych w rodzinach muzułmańskich, które postrzegane są, według przedstawicieli stowarzyszenia jako właśnie „dziwki”, o ile nie dostosują się do modelu patriarchalnego.
Kreację przygotowała agencja BETC, jedna z największych i najbardziej doświadczonych agencji reklamowych we Francji, będąca długoletnim partnerem stowarzyszenia. Agencja wykonała kampanię bezpłatnie.
Ewa Witkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym