logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Kolory przemocy
17.12.2012
Tematy: Kreacje / printy

Kolory przemocy



Na pierwszy rzut oka obrazy wydają się być abstrakcyjno-artystycznymi  fotografiami wystawionymi w galerii. Po bliższym przyjrzeniu się ukazują okrutną prawdę. Poszerzają paletę barw o kolory, których nie spotka się w Luwrze: czerwień gwałtu, alkoholowy brąz, grobowa zieleń.

Kampania pt. „Bruises” (Siniaki), przebiegająca pod hasłem: „Fight Violence Against Women” (Walcz z przemocą wobec kobiet), została zorganizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet obchodzonego 25 października. Zdjęcia, przedstawiające zbliżenie obrażeń wynikłych z przemocy domowej, zostały podpisane imionami realnych kobiet, które doświadczyły takich przeżyć.  Tytuły obrazów mają uświadamiać, że przemoc domowa może obejmować również gwałt i śmierć.

Nadawcą kampanii jest francuskie stowarzyszenie feministyczne o odważnej nazwie Ni Putes Ni Soumises (Ani dziwki ani uległe) powstałe w 2003 roku. Stowarzyszenie, przez prowokującą nazwę, ma na celu zmienienie stereotypu kobiet wychowanych w rodzinach muzułmańskich, które postrzegane są, według przedstawicieli stowarzyszenia jako właśnie „dziwki”, o ile nie dostosują się do modelu patriarchalnego.

Kreację przygotowała agencja BETC, jedna z największych i najbardziej doświadczonych agencji reklamowych we Francji, będąca długoletnim partnerem stowarzyszenia. Agencja wykonała kampanię bezpłatnie.

Ewa Witkowska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek