logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Walka z przemocą
   ──────  06.04.2011

Kobieta i grób – w jednym



Z jednej strony znak kobiet, z drugiej cmentarz. Jeden symbol, a dwa trafne znaczenia. Codziennie na całym świecie z rąk swoich partnerów umierają kobiety. Nie ma znaczenia ich pochodzenie, kolor skóry, status społeczny i wyznawana religia. Bite, gwałcone, maltretowane psychicznie przez swoich partnerów boją się poprosić o pomoc. Na ten problem od lat zwraca uwagę w swoich kampaniach założona w 1987 roku francuska Narodowa Federacja Solidarności Kobiet (Fédération Nationale Solidarité Femmes), która staje w obronie kobiet doświadczających przemocy, pobudzając debatę społeczną i zmianę aktów prawnych.

Przemoc wobec kobiet jest zjawiskiem ponadkulturowym. Pomimo ogromu problemu wiele kobiet nie zgłasza takich aktów przemocy i nie prosi o pomoc. W rezultacie staje się to ukrytym problemem. Celem kampanii jest przerwanie milczenia i obojętności  w stosunku do obserwowanej przemocy wobec kobiet. Promowanie infolinii zaufania ma zmotywować kobiety, by miały odwagę zwrócić się o pomoc, zanim będzie za późno.

Światowa Organizacja Zdrowia w  2009 roku przeprowadziła serię badań w 11 krajach. Wynika z nich, że od 15% do71% kobiet, w zależności od kraju, doświadcza przemocy domowej z rąk partnerów, a badania z takich krajów jak Australia, Izrael, Południowa Ameryka i Stany Zjednoczone pokazują, że od 40% do 70% umiera na jej skutek.
A. Zych


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Women die every day
Czas:
2011.4.1 - 2011.4.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Francja
Nadawca:
Fédération Nationale Solidarité Femmes
Media:
Citylighty, prasa
Wykonawca:
Euro RSCG C&O
Adresaci:
Osoby dorosłe, osoby doświadczające przemocy i świadkowie przemocy
Hasło kampani:
The world over, women die every day, victims of marital violence. Dare to speak out. Call 3919. (Codziennie, na całym świecie umierają kobiety, ofiary przemocy małżeńskiej. Odważ się mówić. Zadzwoń na 3919)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek