Z jednej strony znak kobiet, z drugiej cmentarz. Jeden symbol, a dwa trafne znaczenia. Codziennie na całym świecie z rąk swoich partnerów umierają kobiety. Nie ma znaczenia ich pochodzenie, kolor skóry, status społeczny i wyznawana religia. Bite, gwałcone, maltretowane psychicznie przez swoich partnerów boją się poprosić o pomoc. Na ten problem od lat zwraca uwagę w swoich kampaniach założona w 1987 roku francuska Narodowa Federacja Solidarności Kobiet (Fédération Nationale Solidarité Femmes), która staje w obronie kobiet doświadczających przemocy, pobudzając debatę społeczną i zmianę aktów prawnych.
Przemoc wobec kobiet jest zjawiskiem ponadkulturowym. Pomimo ogromu problemu wiele kobiet nie zgłasza takich aktów przemocy i nie prosi o pomoc. W rezultacie staje się to ukrytym problemem. Celem kampanii jest przerwanie milczenia i obojętności w stosunku do obserwowanej przemocy wobec kobiet. Promowanie infolinii zaufania ma zmotywować kobiety, by miały odwagę zwrócić się o pomoc, zanim będzie za późno.
Światowa Organizacja Zdrowia w 2009 roku przeprowadziła serię badań w 11 krajach. Wynika z nich, że od 15% do71% kobiet, w zależności od kraju, doświadcza przemocy domowej z rąk partnerów, a badania z takich krajów jak Australia, Izrael, Południowa Ameryka i Stany Zjednoczone pokazują, że od 40% do 70% umiera na jej skutek.
A. Zych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem