logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  12.09.2018

kampania (nie) społeczna to kampania (nie) zła?



„Wystarczyło parę kliknięć, żeby upewnić się, że nie mamy do czynienia z kampanią społeczną, ale ze specyficznie zakamuflowaną reklamą przedsiębiorstwa pogrzebowego, którego prezes zarządu jest równocześnie prezesem fundacji” – podsumowała Monika Probosz, udzielając wypowiedzi na temat kontrowersyjnej kampanii odwołującej się do bezpieczeństwa na drodze „Jedź ostrożnie – na swój pogrzeb jeszcze zdążysz” fundacji Artis – Nie jest moją intencją pisanie złośliwości. Nie mam zamiaru jakkolwiek krytykować miasta, że stara się zadbać o swoich mieszkańców poprzez kampanię społeczną. Żal mi zmarnowanej okazji, pieniędzy i wysiłku osób zaangażowanych. I nie mogę się pogodzić z cynicznym wykorzystaniem „kampanii społecznej” do reklamy usług. Wszystko jedno jakich”

Podobne wątpliwości i pytanie o szczerość społecznego przekazu, wzbudziła kampania z udziałem  znanej aktorki, Kingi Preis. Kontrowersyjnym przekazem o zabieraniu matek chorych dzieci do kina, celebrytka reklamowała osiedla mieszkaniowe Dom Development (o czym w szczegółach pisaliśmy tutaj )

              

Czy mieszanka  tak silnych emocji, wykorzystująca ludzkie cierpienie, odnosząca się do śmierci, bezpieczeństwa i promocji usług  to „dobra postawa” reklamy? Gdzie kończy społeczny przekaz a zaczyna manipulacja konsumentem?

 

Na oficjalnym kanale sieci Biedronka w serwisie YouTube znaleźć można „Wieczorynki Słodziaków, czyli bajki na dobranoc. Jak informują organizatorzy kampanii, książeczki te mają zachęcić dzieci i rodziców do wspólnego czytania. „Wieczorynki Słodziaków” i piosenka „Chodź poznaj Gang Słodziaków” to elementy nowej akcji lojalnościowej Biedronki, która ruszyła 27 sierpnia br. (o szczegółach mówiliśmy tutaj)

O tym czy nie ma nic złego w (nie) społecznym przekazie komercyjnej reklamy, na przykładzie „słodkiej” komunikacji sieci sklepów Biedronka, mówi Witold Koroblewski
„Nie ma nic złego w tym, że sieci handlowe namawiają do częstszych wizyt i, co za tym idzie, zakupów. Jednak, gdy zaczynają ubierać to w szaty kampanii społecznej, coś się we mnie burzy.

Nic złego w tym, że konstruując komunikację wokół Gangu Słodziaków zostały nakręcone „wieczorynki” wydana książeczka i piosenka. Jednak, gdy w materiałach czytam, że jest to akcja mająca „zachęcić dzieci i rodziców do wspólnego czytania”, odczuwam duży dyskomfort. Wieczorynki Słodziaków i książeczka nie mają zachęcić do wspólnego czytania. Mają zachęcić do kupowania w Biedronce. Mają zachęcić do zbierania naklejek. Mają sprawić, że Wasze dzieci będą pragnąć swojej własnej gromadki Słodziaków. Mają sprawić, że dzieci będą wiercić Wam dziurę w brzuchu o kolejną zabawkę, a gdy ją dostaną – będą się cieszyć jak… dzieci, co sprawi, że będziecie chcieli kupić jeszcze więcej rzeczy i zdobyć kolejne maskotki.

I nie ma naprawdę nic złego w tym, że sieć sklepów chce przywiązać do siebie swoich klientów, namówić ich do większych i częstszych zakupów. Jednak nazywanie programu lojalnościowego kampanią społeczną to przegięcie. I to duże”.








polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.01.2021

    43% Polaków odczuło w ostatnim czasie pogorszenie nastroju


  • 10.06.2020

    Jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa


  • 03.06.2020

    Od Solara do Opola


  • 27.04.2020

    Czas intuicji


  • 16.04.2020

    Pandemia COVID-19 to doskonały moment na rzucenie palenia i wapowania


  • 18.03.2020

    Odpowiedzialna reklama


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek