logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > I żyli długo, i nieszczęśliwie
24.05.2016
Tematy: Akcje

I żyli długo, i nieszczęśliwie



Oglądając bajki Disney’a prawdopodobnie nikt się nie zastanawia, czy historie w nich opowiedziane mogłyby się naprawdę wydarzyć i jak by wyglądały w prawdziwym świecie, gdyby skonfrontować je z dzisiejszymi problemamy skonomicznymi, społecznymi, kulturalnymi czy politycznymi. Amerkański artysta-animator Jeff Hong postanowił poruszyć ten temat.

Hong przedstawił kilku bohaterów znanych bajek Disney’a w dość nietypowy sposób – Bambi na ścianie jako trofeum łowieckie, Dumbo wykorzystywany w cyrku, Bella rozważająca operację plastyczną, Ratatuj wykorzystywany do eksperymentów, Mulan z maską ochronną w zanieczyszczonym Pekinie czy Mała Syrenka w plamach ropy, wylanej do oceanu przez tankowiec to tylko kilka przykładów prac nowojorskiego artysty. Wszystkie swoje prace Hong zamieszcza na blogu.

Przyszedł mi do głowy pomysł, aby przedstawić księżniczni Disney’a w środowisku, z którym nie są wiązane. Kiedy zacząłem to realizować, uświadomiłem sobie z jak wieloma problemami społecznymi, które są dla mnie ważne, można je również powiązać. Myślę, że to właśnie to sprawiło, że projekt odniósł sukces, a zarazem jest trochę kontrowersyjny, jednakże cieszę się, że to zapoczątkowało debaty i dyskusje na temat rasizmu, znęcania się nad zwierzętami, narkotyków i innych problemów – tak o projekcie wypowiedział się jego autor.

Joanna Grams

 

Nazwa projektu: Disney Unhappily Ever After

Autor: Jeff Hong

Zasięg: cały świat

Data: 2014 –








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek