logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Pomoc rozwojowa
   ──────  06.04.2010

Haiti idzie do szkoły



Fotografia grupy uczniów: w towarzystwie nauczycielki stoją w rzędach, ubrani w szkolne mundurki. Od zwykłego zdjęcia klasowego odróżnia je sceneria: gruzy walących się budynków, połamane krzesła, rozklekotane biurko i zniszczone linie telegraficzne. Dzieci stoją na tle pozostałości z byłej szkoły, która w wyniku styczniowego trzęsienia ziemi na Haiti rozpadła się, podobnie jak kilka tysięcy innych, w proch i pył. Na jednym z kawałków betonu na plakacie odciśnięte jest hasło „Rebuild the children” („Odbuduj dzieci”) z logo i stroną internetową UNICEF-u, zachęcającą do finansowego wsparcia projektu.

Celem kampanii jest zebranie funduszy na działalność UNICEF-u na Haiti, której priorytetem jest odbudowa szkół po tegorocznym kataklizmie. Projekt wart 25 mln$ zakłada przywrócenie do funkcjonalności zniszczonych szkół tak szybko, jak to tylko możliwe. Roczny koszt nauki jednego dziecka na Haiti wynosi 131$. Odbudowa tkanki infrastrukturalnej jest jednak łatwiejsza, niż rekonstrukcja zasobów ludzkich – a może to uczynić właśnie edukacja.

UNICEF wspiera rządową inicjatywę „Back to School” („Powrót do szkoły”) uzupełnioną ruchem na rzecz rozpoczęcia nauki („Go to School Movement”), mobilizującą dzieci, które jeszcze nigdy nie były w szkole i te, którym kataklizm przerwał naukę, do spakowania tegorocznej jesieni szkolnego tornistra. Dwóch na pięciu Haitańczyków to dzieci w wieku 0-14 lat. Przed styczniową katastrofą tylko połowa z nich uczęszczała do szkoły na poziomie podstawowym, a zaledwie 2% kończyła szkołę średnią. Jak podaje Human Development Report z 2009 roku niemal 40% społeczeństwa Haiti to analfabeci.

Agenda ONZ wspiera kampanię także działaniami z zakresu prewencji HIV/AIDS, powstrzymywania przemocy oraz obywatelskiej odpowiedzialności.

Autorem wykorzystanego na plakacie zdjęcia jest nowojorski fotograf Vincent Dixon.
M. Danielewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Haiti School Project
Czas:
2010.4.1 - 2010.4.16
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Francja
Nadawca:
UNICEF
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Ogilvy&Mather (Paris)
Adresaci:
Społeczeństwo francuskie, sektor biznesu
Hasło kampani:
Rebuild the children (Odbuduj dzieci)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek