Dwoje dzieci w typowych pomieszczeniach szkolnych oraz jeden szczegół, który stanowczo wyróżnia się w całej kreacji. Elementem rozłamującym kompozycję wszystkich zdjęć jest potężny karabin trzymany przez jednego z uczniów.
Twórcy kampanii, organizacja Moms Demand Action For Gun Sense In America (MDAFGSIA), zwracając się bezpośrednio do swych odbiorców, wymuszają odpowiedź na pozornie banalne czy też niedorzeczne pytanie. Wywołują tym samym istotną i jednocześnie pesymistyczną refleksję.
Najważniejsze pytanie, jakie stawia kampania: „One child is holding something that’s been banned in America to protect them. Guess which one” („Jedno z dzieci trzyma coś, co zostało zakazane w Ameryce, aby je chronić. Zgadnij, które z nich”) w pierwszej chwili nie pozostawia wątpliwości, że chodzi o broń. Niestety, hasło znajdujące się w dolnej części plakatu, wyprowadza z błędu i pozbawia jakichkolwiek złudzeń.
Przedstawione na billboardach dzieci znajdują się w sali gimnastycznej, klasie oraz w bibliotece. Podczas gdy jedne są w posiadaniu karabinu, drugie kolejno trzymają piłkę, jajko z niespodzianką oraz książkę o przygodach Czerwonego Kapturka. Analogicznie pod każdą z kreacji znajduje się informacja, a w zasadzie logiczna propozycja: „We ban the game dodgeball because it’s viewed as being too violent. Why not assault weapons?” (Zakazaliśmy gry w dwa ognie, ponieważ wydaje się zbyt brutalna. Dlaczego nie broni szturmowej?), „We won’t sell Kinder chocolate eggs in the interest of child safety. Why not assault weapons?” (“Nie sprzedajemy czekoladowych jajek Kinder w interesie bezpieczeństwa dzieci. Dlaczego nie broni szturmowej?”), „We keep 'Little Red Riding Hood’ out of schools because of the bottle of wine in her basket. Why not assault weapons?” (“Trzymamy „Czerwonego Kapturka” z dala od szkół ze względu na butelkę wina w jej koszyku. Dlaczego nie dzieje się to z bronią szturmową?”).
Co ciekawe, kampania zrealizowana przez kanadyjską agencję GREY nie ma na celu wymuszenia na amerykańskim rządzie zakazu sprzedaży broni. Jej głównym celem jest rozwój i wspieranie zdrowego rozsądku przeciwko rosnącej przemocy zbrojnej w Stanach Zjednoczonych.
Ruch MDAFGSIA domaga się od stanowych i federalnych ustawodawców, firm oraz instytucji edukacyjnych działań na rzecz ustanowienia zdroworozsądkowych reform dotyczących nabywania i posiadania broni. Bezpartyjny ruch zatroskanych matek sprzeciwia się zbyt liberalnym przepisom, lukom prawnym oraz bezcelowej polityce, które ich zdaniem zagrażały bezpieczeństwu dzieci i całych rodzin. Powyższa kampania, wskazując poważny problem, jednocześnie odsyła do strony, gdzie zainteresowani znajdą wszelkie niezbędne informacje na temat działań ruchu amerykańskich matek oraz będą mieć możliwość przyłączenia się do całej akcji.
Martyna Kasprzak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice