logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  04.08.2013

Gra w dwa ognie bardziej brutalna niż broń



Dwoje dzieci w typowych pomieszczeniach szkolnych oraz jeden szczegół, który stanowczo wyróżnia się w całej kreacji. Elementem rozłamującym kompozycję wszystkich zdjęć jest potężny karabin trzymany przez jednego z uczniów.

Twórcy kampanii, organizacja Moms Demand Action For Gun Sense In America (MDAFGSIA), zwracając się bezpośrednio do swych odbiorców, wymuszają odpowiedź na pozornie banalne czy też niedorzeczne pytanie. Wywołują tym samym istotną i jednocześnie pesymistyczną refleksję.

Najważniejsze pytanie, jakie stawia kampania: „One child is holding something that’s been banned in America to protect them. Guess which one” („Jedno z dzieci trzyma coś, co zostało zakazane w Ameryce, aby je chronić. Zgadnij, które z nich”) w pierwszej chwili nie pozostawia wątpliwości, że chodzi o broń. Niestety, hasło znajdujące się w dolnej części plakatu, wyprowadza z błędu i pozbawia jakichkolwiek złudzeń.

Przedstawione na billboardach dzieci znajdują się w sali gimnastycznej, klasie oraz w bibliotece. Podczas gdy jedne są w posiadaniu karabinu, drugie kolejno trzymają piłkę, jajko z niespodzianką oraz książkę o przygodach Czerwonego Kapturka. Analogicznie pod każdą z kreacji znajduje się informacja, a w zasadzie logiczna propozycja: „We ban the game dodgeball because it’s viewed as being too violent. Why not assault weapons?” (Zakazaliśmy gry w dwa ognie, ponieważ wydaje się zbyt brutalna. Dlaczego nie broni szturmowej?), „We won’t sell Kinder chocolate eggs in the interest of child safety. Why not assault weapons?” (“Nie sprzedajemy czekoladowych jajek Kinder w interesie bezpieczeństwa dzieci. Dlaczego nie broni szturmowej?”), „We keep 'Little Red Riding Hood’ out of schools because of the bottle of wine in her basket. Why not assault weapons?” (“Trzymamy „Czerwonego Kapturka” z dala od szkół ze względu na butelkę wina w jej koszyku. Dlaczego nie dzieje się to z bronią szturmową?”).

Co ciekawe, kampania zrealizowana przez kanadyjską agencję GREY nie ma na celu wymuszenia na amerykańskim rządzie zakazu sprzedaży broni. Jej głównym celem jest rozwój i wspieranie zdrowego rozsądku przeciwko rosnącej przemocy zbrojnej w Stanach Zjednoczonych.

Ruch MDAFGSIA domaga się od stanowych i federalnych ustawodawców, firm oraz instytucji edukacyjnych działań na rzecz ustanowienia zdroworozsądkowych reform dotyczących nabywania i posiadania broni. Bezpartyjny ruch zatroskanych matek sprzeciwia się zbyt liberalnym przepisom, lukom prawnym oraz bezcelowej polityce, które ich zdaniem zagrażały bezpieczeństwu dzieci i całych rodzin. Powyższa kampania, wskazując poważny problem, jednocześnie odsyła do strony, gdzie zainteresowani znajdą wszelkie niezbędne informacje na temat działań ruchu amerykańskich matek oraz będą mieć możliwość przyłączenia się do całej akcji.

Martyna Kasprzak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek