logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwajcaria, Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa człowieka
   ──────  18.06.2012

Goła prawda o szwajcarskich mundurach

Your browser does not support the video tag.


Policjantka w samej bieliźnie kieruje ruchem, kontroler biletów pracuje w majtkach, a ratownicy medyczni wybiegają z karetki w samych bokserkach.

Według szwajcarskiej organizacji pozarządowej Erklärung von Berne (EvB), która realizuje kampanię „Die (fast) nackte Wahrheit über Schweizer Uniformen”/”La vérité (presque) nue sur les uniformes suisses” (Niemalże goła prawda o szwajcarkisch munudrach) mundury dla szwajcarskich funkcjonariuszy publicznych i pracowników sfery budżetowej są produkowane głównie za granicą, często na zasadzie wyzysku. Jako przykład organizacja wskazuje Macedonię, gdzie szwaczki zarabiają 70 rappen (1 rappen to jedna setna franka szwajcarskiego) za godzinę. Według EvB obywatele Szwajcarii mają prawo wymagać, żeby mundury i odzież robocza były szyte w warunkach fair trade – w końcu środki na nie pochodzą z podatków.

EvB zachęca w swojej kampanii do podpisywania petycji w sprawie etycznego produkowanie ubrań służbowych. Dotychczas petycję podpisało 9.186 osób. Adresatem petycji jest rząd szwajcarski.

Kampania prowadzona pod hasłem „Keine Ausbeutung mit Steuergeldern” (Koniec z wyzyskiem za pieniądze podatników) jest promowana przez dwa spoty rozpowszechniane w telewizji i internecie. Wszyscy główni bohaterowie występują w samej bieliźnie. Ci ludzi wolą pójść do pracy nago niż nosić odzież, który została wytworzona w urągających ludzkiej godności warunkach. Kreacja ma pokazuwać odbiorcom, że nieświadomie mogą przyczyniać się do eksploatacji pracowników w biedniejszych krajach i uwrażliwić ich na ideę fair trade. Niewątpliwą zaletą spotu jest możliwość obserwowania spontanicznych reakcji zgorszonych i zdumionych przechodniów, nieświadomych tego, że biorą udział w realizacji spotu.

EvB jest organizacją skupiającą 20 tysięcy członków. Działa od 1968 roku. Za cel stawia sobie walkę o zrównoważoną i sprawiedliwą globalizację.
Aleksandra Janowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
La vérité (presque) nue sur les uniformes suisses
Czas:
2012.6.12
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa człowieka
Kraje:
Szwajcaria
Nadawca:
Erklärung von Bern
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Spinas Civil Voices
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Keine Ausbeutung mit Steuergeldern (Koniec z wyzyskiem za pieniądze podatników)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek