logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc społeczna
   ──────  29.11.2009

Głód w Wielkim Jabłku

Your browser does not support the video tag.


Zaskakujący pasażerowie "wysiadają" z wagonów pociągu na jednej z nowojorskiej stacji metra. Po otwarciu drzwi lawina zielonych jabłek wypada na peron pod nogi oczekujących na metro w kierunku Times Square. Z megafonu dobiega głos: "Każdego dnia w Nowym Jorku marnuje się 270 000 funtów jedzenia, ale i tak tysiące mieszkańców jest niedożywionych".

Spot reklamowy został w całości nakręcony telefonem marki iPhone (należącej do firmy Apple) i jest kolejną odezwą nowojorskiej organizacji City Harvest o rozwagę w konsumpcji i szacunek do jedzenia.

Film rozpowszechniany w internecie ma zwrócić uwagę na dysproporcję między tym, ile marnuje się jedzenia, a ilu ludzi wciąż żyje w głodzie. Użycie jabłek do tego celu nie jest przypadkowe – miasto Nowy Jork zwane jest także "Wielkim Jabłkiem" ("Big Apple"). Początkowo znaczenie to miało wydźwięk negatywny – w literaturze sugerowało, że miasto wysysa soki z całego państwa. Jazzmani w latach 40. i 50. zmienili znaczenie 'Big Apple’ na pozytywne. Dzisiaj jabłko symbolizujące obfitość służy miastu niczym herb, którego Nowy Jork, w przeciwieństwie do większości miast świata, nie posiada.

Organizacja City Harvest jest – jak deklaruje – pierwszą na świecie i jedyną w Nowym Jorku organizacją ‘food rescue’, co oznacza, że jest ‘żywieniowym pogotowiem’. Zajmuje się ludźmi, którzy cierpią głód i którzy z powodu ubóstwa muszą wybierać między kupnem jedzenia a płaceniem rachunków. Jak pokazują statystyki 34% osób spośród miliona nowojorczyków korzysta z dożywiania ‘pogotowia żywieniowego’.
K. Kamińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Food waste in the Big Apple
Czas:
2009.11.24 - 2009.12.15
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
City Harvest
Media:
Internet
Wykonawca:
City Harvest
Adresaci:
Mieszkańcy Nowego Jorku





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek