logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  21.04.2011

Gdy kierowca pisze wiado…

Your browser does not support the video tag.


Pewnego kwietniowego poranka, na ulicznych latarniach w Calgary pojawiły się plakaty imitujące wyświetlacz telefonu komórkowego. Na ekranie widać było wiadomość: „Kierowcy, którzy rozmawiają przez telefon komórkowy w czasie jazdy samochodem, są 6 razy bardziej narażeni na udział w niebezpiecznych wypadkach i 23 razy, gdy piszą wiado…” – w tym miejscu tekst nagle się urywa.

Plakaty to część kampanii zrealizowanej przez agencję CrackerJack z Kanady zatytułowanej „Fake Memorials”. W realizacji projektu wykorzystano elementy guerilla marketingu (marketingu partyzanckiego – posługującego się niestandardowymi kanałami komunikacji). Do plakatów, niczym do tablic nagrobnych, przyczepiono kwiaty. Projekt od razu przyciągnął uwagę przechodniów i lokalnych mediów.

Oprócz plakatów-tablic, niewielkim nakładem finansowym zrealizowano krótki spot radiowy utrzymany w analogicznej konwencji: w czasie pisania wiadomości (tej samej, która pojawiła się na plakatach) słychać odgłos gwałtownego hamowania i pisk opon. Spot kończy się zaproszeniem na stronę facebook.com/itsUrcall poświęconą tematowi bezpiecznej jazdy.

Kierowcy samochodów, którzy rozmawiają przez telefon w czasie jazdy to jedna z grup najczęściej powodujących wypadki na drodze. Jeszcze bardziej niebezpieczne jest pisanie sms-ów podczas kierowania pojazdem. 2/3 młodych Kanadyjczyków przyznało, że odwraca wzrok od drogi, aby przeczytać lub napisać wiadomość tekstową.

Kilka miesięcy po zrealizowaniu kampanii „Fake Memorials”, rząd prowincji Alberta ustanowił prawo zakazujące używania telefonów komórkowych w trakcie prowadzenia samochodu. Prawo weszło w życie na początku 2011 roku.
M. Lewkowicz

 

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Fake Memorials
Czas:
2010.4.15 - 2010.4.30
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Kanada
Media:
Plakaty
Wykonawca:
CrackerJack
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
itsUrcall (To Twój telefon)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek