Pewnego kwietniowego poranka, na ulicznych latarniach w Calgary pojawiły się plakaty imitujące wyświetlacz telefonu komórkowego. Na ekranie widać było wiadomość: „Kierowcy, którzy rozmawiają przez telefon komórkowy w czasie jazdy samochodem, są 6 razy bardziej narażeni na udział w niebezpiecznych wypadkach i 23 razy, gdy piszą wiado…” – w tym miejscu tekst nagle się urywa.
Plakaty to część kampanii zrealizowanej przez agencję CrackerJack z Kanady zatytułowanej „Fake Memorials”. W realizacji projektu wykorzystano elementy guerilla marketingu (marketingu partyzanckiego – posługującego się niestandardowymi kanałami komunikacji). Do plakatów, niczym do tablic nagrobnych, przyczepiono kwiaty. Projekt od razu przyciągnął uwagę przechodniów i lokalnych mediów.
Oprócz plakatów-tablic, niewielkim nakładem finansowym zrealizowano krótki spot radiowy utrzymany w analogicznej konwencji: w czasie pisania wiadomości (tej samej, która pojawiła się na plakatach) słychać odgłos gwałtownego hamowania i pisk opon. Spot kończy się zaproszeniem na stronę facebook.com/itsUrcall poświęconą tematowi bezpiecznej jazdy.
Kierowcy samochodów, którzy rozmawiają przez telefon w czasie jazdy to jedna z grup najczęściej powodujących wypadki na drodze. Jeszcze bardziej niebezpieczne jest pisanie sms-ów podczas kierowania pojazdem. 2/3 młodych Kanadyjczyków przyznało, że odwraca wzrok od drogi, aby przeczytać lub napisać wiadomość tekstową.
Kilka miesięcy po zrealizowaniu kampanii „Fake Memorials”, rząd prowincji Alberta ustanowił prawo zakazujące używania telefonów komórkowych w trakcie prowadzenia samochodu. Prawo weszło w życie na początku 2011 roku.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
25.04.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
22.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach