logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  20.01.2009

Dwaj ojcowie, dwie matki

Your browser does not support the video tag.


W Kalifornii trwa kampania, w której jednopłciowe małżeństwa przekonują do siebie swoich przeciwników hasłem „Najpierw nas poznaj”. Kampania jest odpowiedzią na uchwaloną w listopadzie 2008 roku ustawę, zakazującą zawierania małżeństw przez osoby tej samej płci. Grupa gejów i lesbijek zrzeszona w organizacji "Get to know us first" wraz z rodzinami oraz zwolennikami legalizacji związków homoseksualnych zrealizowała 30-sekundowe spoty, emitowane w telewizji kablowej w chwilach najwyższej oglądalności, na przykład podczas transmisji z inauguracji prezydentury Baracka Obamy czy gali rozdania Oskarów. Kampania obejmuje swoim zasięgiem także radio i internet.

Spoty telewizyjne wyświetlane są w 42 z 58 okręgów w Kalifornii, gdzie ustawa uzyskała ponad 50% głosów poparcia. Ich celem jest pokazanie, jak ważna dla homoseksualistów jest możliwość zawierania małżeństw oraz adoptowania dzieci. Twórcy kampanii liczą na głębokie przemiany w świadomości społecznej wśród mieszkańców Kalifornii.

Główne przesłanie kampanii ujęte zostało w trzech zdaniach: „Marriage promotes families. Support marriage equality. Get to know us first.” („Małżeństwa są fundamentem rodzin. Popieraj równouprawnienie małżeństw homoseksualnych. Najpierw nas poznaj.”)

Potrzeby osób pozostających w tego typu związkach prezentowane są na przykładzie pięciu rodzin. Jedną z nich tworzy ‘dwóch ojców’ – Xavier i Michael wraz z kilkorgiem adoptowanych dzieci. W filmie pokazane są sceny z ich życia codziennego, takie jak modlitwa przed posiłkiem oraz wspólnie spędzany czas wolny. Przesłaniem reklamy jest rozbudzenie przekonania, że rodziny oparte na homoseksualnym małżeństwie nie różnią się zasadniczo od tych opartych na tradycyjnie rozumianym modelu związku.

W ramach kampanii zrealizowana została też seria 5-minutowych filmów na temat samej kampanii. Autorem filmów jest Michel Horvat, twórca jednego z najgłośniejszych dokumentów 2006 roku, „We are dad”, o związku dwóch gejów.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Get to know us first
Czas:
2009.1.15 - 2009.3.31
Tematy:
Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Get to know us first, Power Up
Media:
Internet, telewizja, radio
Wykonawca:
Get to know us first
Adresaci:
Mieszkańcy Kalifornii, osoby dorosłe
Hasło kampani:
Marriage promotes families. Support marriage equality. Get to know us first. (Małżeństwa są fundamentem rodzin. Popieraj równouprawnienie małżeństw homoseksualnych. Najpierw nas poznaj.)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek