Papuga, małpa i pantera siedzą na gałęziach drzew. Na czarnych sylwetkach odbite są słoje drzew, przypominając celownik bądź tarczę strzelniczą. Celem kreacji jest uświadomienie odbiorcom, że wycinanie drzew pociąga za sobą konsekwencje dla całego ekosystemu: „A Tree Never Dies Alone” („Drzewo nigdy nie umiera samo”).
Prace wykonane zostały przez agencję Filadélfia z brazylijskiego Belo Horizonte na zlecenie Muzeum Sztuki Współczesnej i Ogrodu Botanicznego Inhotim (Inhotim Contemporary Art Museum and Botanical Garden) z okazji Święta Sadzenia Drzew (Arbor Day), obchodzonego w Brazylii 21 września.
Ze względu na miejsce prezentowania reklam istnieje duża szansa, że zostaną one zauważone przez osoby zainteresowane przyrodą. Także ciekawa forma, łącząca ekologię ze sztuką ma szansę zwrócić uwagę zarówno gości ogrodu botanicznego, jak i muzeum.
P. Ruszkowska
————————————————————————
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Kreacja budowana prostą formą daje wrażenie porządku oraz czytelny komunikat. Niekorzystnie działa tutaj typografia, zamknięta w prostokącie, zsunięta w prawy róg kompozycji ustępuje miejsca grafice – zamiast tworzyć z nią spójny, harmonijny obraz. Niewłaściwe jest także wyważenie światła międzyliterowego.
Plus projektu stanowi koncept i jego metaforyczny wydźwięk, zaś prosta forma (plama) zwierząt połączona z odręczną kreską tworzy całkiem ciekawy, indywidualny efekt, jednakże nie w pełniautorski, gdyż projekt wizualnie przypomina reklamę DeDe – Educational Toys.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego