logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Drugie życie niekochanych książek
21.04.2012
Tematy: Akcje

Drugie życie niekochanych książek



Szansę na nowe życie daje porzuconym książkom świat sztuki. Mogą na przykład służyć jako malarskie płótno.

Na pomysł niecodziennego wykorzystania książek, które z różnych powodów, nigdy nie opuściły półek sklepowych, wpadł Roy Poh – projektant z Singapuru. Pewnego dnia przyłapał swoją córeczkę na bazgraniu po jego książkach i czasopismach. Jego reakcja była dość nietypowa – nie dość, że nie zrugał dziewczynki, to dał jej więcej „materiałów” do rozwijania artystycznych zapędów. „Używane książki mogą posłużyć za malarskie płótno” – pomyślał.

Tak rozpoczął się projekt Roya Poh pt. „Browsing Copy” („Egzemplarz do przeglądania”). Jedna z lokalnych księgarni podarowała mu kilkadziesiąt książek, które ze względu na swój stan, albo cenę, nie miały szans na sprzedaż. Poh przesłał niechciane książki do kilkudziesięciu designerów z całego świata. Do każdego egzemplarza książki dołączony był list następującej treści: „Jestem niewłaściwie wykorzystywana i niedoceniona, zalegam na półce… Drogi XYZ, przywróć życie książce”. I tak, stare, zapomniane woluminy stały się wkrótce małymi dziełami sztuki.

Do dziś zaprojektowano już dwie serie „Browsing Copy”, współtworzone przez 45 designerów. Ich pomysły na książkowe reinkarnacje można oglądać na stronie internetowej BrowsingCopy.com. W ramach projektu przygotowano również 300-stronnicowy katalog ze zdjęciami prac wszystkich autorów. Jego nakład wyniósł 300 egzemplarzy. Zregenerowanych książek nie można jednak kupić. Są przeznaczone jedynie do przeglądania – w różnych księgarniach, na całym świecie. Jak podsumowuje autor projektu, „niechciane książki mają teraz swoje pięć minut sławy”.
Jacek Czerwiński

Wszystkie przykłady zamieszczone obok pochodzą ze strony browsingcopy.com

 

Nazwa projektu:
Browsing Copy

Zasięg (kraj/kraje):
Singapur

Autor:
Roy Poh

Data:
11.2009








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek