logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Pomoc społeczna
   ──────  20.10.2008

Dobry nawyk oddawania

Your browser does not support the video tag.


Pomimo wzrastającego zapotrzebowania na krew, w 2007 roku oddało ją jedynie 4 % Francuzów. Badania wskazują na to, że młodzi ludzie stanowią najliczniejszą grupę dawców (w 2006- 34,4% dawców nie ukończyła 30 lat), ale mimo to oddają oni krew średnio 1,3 raza na rok, co jest wskaźnikiem niższym, niż średnia krajowa. Tłumaczone jest to tym, że akt oddania krwi uważany jest przez młodych za symboliczne wkroczenie w wiek dojrzałości, nie staje się jednak regularnym nawykiem.

Organizacja Etablissement Français du Sang od połowy października br. prowadzi kampanię, której celem jest nakłonienie młodych ludzi do regularnego oddawania krwi – co najmniej dwa razy do roku. EFS chce wykształcić u młodych ludzi nawyk, który będzie towarzyszył im przez całe życie.

Kampania Jeunes! Donnez et redonnez! (Młodzi! Dawajcie i dawajcie znowu!) jest ogólnonarodowa, objęła uczelnie i licea w całej Francji, ma patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Nauczania Wyższego i Ministerstwa Zdrowia. Zaplanowano jej dwie odsłony – 15 października- 15 listopada 2008 i 1- 31 stycznia 2009 roku.

W ramach kampanii w szkołach pojawiły się ulotki i plakaty, uruchomiony został portal internetowy, w internecie pokazywany jest spot filmowy (nagrodami w loterii a reklamy są porcje krwi z różnych grup – występujący tu lekarz wygrywa krew z innej grupy, niż jego, ale roześmiany prezenter tłumaczy, że to nie szkodzi, w końcu nagroda to nagroda) i oczywiście organizowane będą zbiórki krwi. W imię hasła „Parce que donner son sang c’est bien, mais convaincre les autres c’est encore mieux!” (Bo oddawać krew jest dobrze, ale jeszcze lepiej jest przekonać do tego innych!), EFS postanowiło zmotywować uczniów i studentów do stworzenia własnych kampanii społecznych – przygotowany został konkurs na organizację najlepszej kampanii społecznej dotyczącej krwiodawstwa.

Nagrodzone zostaną trzy kampanie: najbardziej kreatywna, najbardziej interaktywna i najbardziej merytoryczna.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Donnez et redonnez! (Dawajcie i dawajcie znowu!)
Czas:
2008.10.15 - 2009.3.31
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Francja
Nadawca:
Etablissement Français du Sang
Media:
Internet, plakaty
Adresaci:
Młodzi Francuzi - studenci, uczniowie Grandes Ecoles i liceów
Hasło kampani:
„Le don du sang: un autre moyen de vivre une expérience forte” (Krwiodawstwo: inny sposób na przeżycie silnego wrażenia)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek