Pomimo wzrastającego zapotrzebowania na krew, w 2007 roku oddało ją jedynie 4 % Francuzów. Badania wskazują na to, że młodzi ludzie stanowią najliczniejszą grupę dawców (w 2006- 34,4% dawców nie ukończyła 30 lat), ale mimo to oddają oni krew średnio 1,3 raza na rok, co jest wskaźnikiem niższym, niż średnia krajowa. Tłumaczone jest to tym, że akt oddania krwi uważany jest przez młodych za symboliczne wkroczenie w wiek dojrzałości, nie staje się jednak regularnym nawykiem.
Organizacja Etablissement Français du Sang od połowy października br. prowadzi kampanię, której celem jest nakłonienie młodych ludzi do regularnego oddawania krwi – co najmniej dwa razy do roku. EFS chce wykształcić u młodych ludzi nawyk, który będzie towarzyszył im przez całe życie.
Kampania Jeunes! Donnez et redonnez! (Młodzi! Dawajcie i dawajcie znowu!) jest ogólnonarodowa, objęła uczelnie i licea w całej Francji, ma patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Nauczania Wyższego i Ministerstwa Zdrowia. Zaplanowano jej dwie odsłony – 15 października- 15 listopada 2008 i 1- 31 stycznia 2009 roku.
W ramach kampanii w szkołach pojawiły się ulotki i plakaty, uruchomiony został portal internetowy, w internecie pokazywany jest spot filmowy (nagrodami w loterii a reklamy są porcje krwi z różnych grup – występujący tu lekarz wygrywa krew z innej grupy, niż jego, ale roześmiany prezenter tłumaczy, że to nie szkodzi, w końcu nagroda to nagroda) i oczywiście organizowane będą zbiórki krwi. W imię hasła „Parce que donner son sang c’est bien, mais convaincre les autres c’est encore mieux!” (Bo oddawać krew jest dobrze, ale jeszcze lepiej jest przekonać do tego innych!), EFS postanowiło zmotywować uczniów i studentów do stworzenia własnych kampanii społecznych – przygotowany został konkurs na organizację najlepszej kampanii społecznej dotyczącej krwiodawstwa.
Nagrodzone zostaną trzy kampanie: najbardziej kreatywna, najbardziej interaktywna i najbardziej merytoryczna.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi