logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  03.07.2009

Czysta Polska wzdłuż i wszerz



Czyste góry, czyste niziny, czyste równiny. Fundacja RECAL rozpoczęła kolejną edycję wakacyjnych kampanii edukacji recyklingowej. Na początku lipca akcje ekologiczne ruszyły w pięciu regionach atrakcyjnych turystycznie. I tak na wybrzeżu Bałtyckim organizowana jest kampania „Czyste Plaże”, w Beskidach – kampania „Czyste Góry”, na Mazurach – kampania „Czyste Mazury”, w Bieszczadach – kampania „Czyste Bieszczady”, a w Sudetach – kampania „Czyste Sudety”.

Celem wakacyjnych akcji jest edukacja ekologiczna, wsparcie zbiórki selektywnej, odzysku i recyklingu puszek aluminiowych, promocja podmiotów dbających o środowisko i swój wizerunek ekologiczny. Pośrednio mają one także przyczynić się do wzrostu atrakcyjności turystycznej poprzez poprawę czystości regionów.

Fundacja wraz z partnerami poszczególnych kampanii pokazuje korzyści płynące z odzysku surowców wtórnych, uczy prawidłowego ich segregowania, a także wskazuje możliwości zastosowania odzyskanych odpadów opakowaniowych. Zachęca do odzysku surowców wtórnych poprzez ich segregowanie i przekazywanie do ponownego przetworzenia oraz do zbiórki puszek po napojach i ich sprzedaży w punktach skupu (bez względu na infrastrukturę w postaci pojemników do zbiórki selektywnej).

Prowadzone od lipca do września kampanie adresowane są do szerokiego grona odbiorców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. Dla młodych osób (w wieku od 8 do 17 lat) przebywających w zorganizowanych grupach i korzystających z kempingów oraz pól namiotowych (np. kolonie i obozy letnie) organizowane są warsztaty. Uzupełnieniem zajęć warsztatowych jest zbiórka pustych puszek po napojach m.in. na plażach, szlakach turystycznych w parkach. Podczas tegorocznych kampanii fundacja zamierza przeprowadzić co najmniej 600 warsztatów dla kolonistów. Przewidywana liczba uczestników to około 25 tys. młodych osób.

W celu rozpowszechnienia informacji o kampaniach przygotowano także materiały informacyjno-promocyjne w postaci plakatów i kartek pocztowych. Te ostatnie dodatkowo zawierają dokładne adresy punktów skupu surowców wtórnych. Trafią one na kempingi, do sklepów i barów, na słupy ogłoszeniowe oraz do innych możliwych miejsc we wszystkich gminach uczestniczących w kampaniach. Ponadto we współpracujących punktach skupu dostępne będą bezpłatne worki do zbiórki puszek po napojach.

Zebrany podczas kampanii surowiec trafi do punktów skupu, a następnie do ponownego przetworzenia. W ten sposób zostanie oszczędzone miejsce na składowiskach odpadów, a tym samym pieniądze przeznaczane na budowę i eksploatację tych składowisk. Jedna tona puszek po napojach zawrócona z drogi na składowisko odpadów to oszczędność 100-150 zł kosztów składowania.

Wakacyjne kampanie edukacji recyklingowej są współfinansowane w prawie 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pozostałą część finansuje Fundacji RECAL, recan Organizacja Odzysku S.A. oraz samorządy terytorialne.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Czas:
2009.7.1 - 2009.8.31
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja RECAL
Media:
Plakaty, kartki pocztowe, eventy
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, w szczególności dzieci i młodzież
Hasło kampani:
Czas na recykling puszki





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek