logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ciałodestrukcja
16.06.2009
Tematy: Kreacje / printy

Ciałodestrukcja



Zdewastowane mieszkanie, doszczętnie zniszczona kuchnia, salon i sypialnia w opłakanym stanie oraz rozpadające się meble pośród zapleśniałych ścian. Te uderzające obrazy to kampania antynikotynowa pod hasłem „Your body is your home, don’t smoke” stworzona w czerwcu 2007 roku przez brazylijską agencję Neogama BBH na zlecenie Associação de Defesa da Saúde do Fumante – stowarzyszenia, które od 1955 roku zajmuje się walką z paleniem papierosów i działalnością na rzecz podwyższenia świadomości zagrożeń, jakie powoduje uzależnienie nikotynowe.

Kampania próbuje odzwyczaić palaczy do nałogu poprzez porównanie ich organizmów do zdewastowanych mieszkań. Kampania zdobyła światowe uznanie otrzymując nagrodę Złotego Lwa na międzynarodowym festiwalu Cannes Lions w 2007 roku. Mimo sukcesu, kreacja zgromadziła wokół siebie również słowa krytyki. Zdjęcia autorstwa Roberta Polidori przedstawiają skutki katastrofy jaką spowodował huragan Katrina pustoszący Nowy Orlean. Krytycy zarzucili kampanii nietrafne porównanie zniszczonego powodzią mieszkania do ciała palacza. Bardziej radykalne głosy sprzeciwiały się z kolei wykorzystywaniu tragedii wielu ludzi do działań marketingowych.
K. Szmigielska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek