Zdewastowane mieszkanie, doszczętnie zniszczona kuchnia, salon i sypialnia w opłakanym stanie oraz rozpadające się meble pośród zapleśniałych ścian. Te uderzające obrazy to kampania antynikotynowa pod hasłem „Your body is your home, don’t smoke” stworzona w czerwcu 2007 roku przez brazylijską agencję Neogama BBH na zlecenie Associação de Defesa da Saúde do Fumante – stowarzyszenia, które od 1955 roku zajmuje się walką z paleniem papierosów i działalnością na rzecz podwyższenia świadomości zagrożeń, jakie powoduje uzależnienie nikotynowe.
Kampania próbuje odzwyczaić palaczy do nałogu poprzez porównanie ich organizmów do zdewastowanych mieszkań. Kampania zdobyła światowe uznanie otrzymując nagrodę Złotego Lwa na międzynarodowym festiwalu Cannes Lions w 2007 roku. Mimo sukcesu, kreacja zgromadziła wokół siebie również słowa krytyki. Zdjęcia autorstwa Roberta Polidori przedstawiają skutki katastrofy jaką spowodował huragan Katrina pustoszący Nowy Orlean. Krytycy zarzucili kampanii nietrafne porównanie zniszczonego powodzią mieszkania do ciała palacza. Bardziej radykalne głosy sprzeciwiały się z kolei wykorzystywaniu tragedii wielu ludzi do działań marketingowych.
K. Szmigielska
zobacz także
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025Kreacje / printy
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025Kreacje / printy
Strzelanina
-
26.03.2025Kreacje / printy
Znikający świergot
-
24.03.2025Kreacje / printy
Konkretna ochrona