logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Hiszpania, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna
   ──────  27.12.2013

Chłopiec nie boi się już potwora

Your browser does not support the video tag.


W przeciwieństwie do postaci znanej z jednej z popularnych reklam, głód przedstawiony w spocie kampanii "No tengo miedo" ("Nie boję się") nie jest mały, wręcz przeciwnie – jest ogromny i straszny. Rysunkowy potwór prześladuje małego chłopca, próbując przestraszyć go swoim rykiem, jednak ten przeciwstawia się i wyznaje, że już się go nie boi.

Mały bohater kampanii stawia wyzwanie głodowi; przekonuje, że pomimo iż ten go, upokorzy, będzie prześladował bez wytchnienia, zniszczy wszystkie jego marzenia i w końcu pozostawi z niczym, i tak już się go nie boi. Słowa te, choć to jedynie wypowiedź małego chłopca, bohatera spotu reklamowego, stanowią niemalże manifest i odzwierciedlają uczucia i przeżycia, które towarzyszą osobom cierpiącym z powodu głodu i biedy. 

Jak podaje na stronie internetowej nadawca kampanii, organizacja Ayuda en la Acción, każdej nocy 300 milionów dzieci kładzie się spać głodne, a w samej Hiszpanii około miliona dzieci żyje w biedzie. Każdego roku ponad 13 milionów dzieci umiera z powodu chorób i infekcji bezpośrednio związanych z niedożywieniem, co więcej, z ponad 25 tysięcy osób, które umierają każdego dnia z powodu głodu 75% stanowią dzieci poniżej 5 roku życia; jest to śmierć, której można zapobiec.

Ayuda en la Acción to hiszpańska organizacja charytatywna, która od 1981 roku pracuje na rzecz wprowadzania zmian strukturalnych, które pozwolą na poprawę warunków życia i walkę z biedą, która dotyka wielu ludzi. Celem kampanii jest zwalczanie biedy i głodu, które jak, inne niesprawiedliwości społeczne, często dotykają tych najsłabszych członków społeczeństwa. Wykonawca kampanii, agencja Kitchen, wraz z duńskim rysownikiem Johnem Kennem, stworzyła postać potwora-głodu, któremu należy się przeciwstawić i spojrzeć prosto w oczy. Jak głosi główne hasło akcji: „Dile al hambre que se meta con alguien de su tamaño” ("Powiedz głodowi, żeby zmierzył się z kimś równym sobie’); w praktyce walka ta może wyrażać się np. we wspieraniu działań fundacji i składaniu dotacji na ten cel, do czego zachęca cała kampania.

Jak wyznaje mały bohater spotu, już się nie boi, bo wie, że są tacy, którzy będą walczyć razem z nim.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
No tengo miedo
Czas:
2013.12.13 - 2014.12.13
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna
Kraje:
Hiszpania
Nadawca:
Ayuda en Acción
Media:
Telewizja, plakaty
Wykonawca:
Kitchen
Adresaci:
Opinia publiczna
Hasło kampani:
Dile al hambre/a la pobreza que se meta con alguien de su tamaño (Powiedz głodowi/biedzie żeby zmierzył/a się z kimś równym sobie)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek