Chłopiec nie boi się już potwora
W przeciwieństwie do postaci znanej z jednej z popularnych reklam, głód przedstawiony w spocie kampanii "No tengo miedo" ("Nie boję się") nie jest mały, wręcz przeciwnie – jest ogromny i straszny. Rysunkowy potwór prześladuje małego chłopca, próbując przestraszyć go swoim rykiem, jednak ten przeciwstawia się i wyznaje, że już się go nie boi.
Mały bohater kampanii stawia wyzwanie głodowi; przekonuje, że pomimo iż ten go, upokorzy, będzie prześladował bez wytchnienia, zniszczy wszystkie jego marzenia i w końcu pozostawi z niczym, i tak już się go nie boi. Słowa te, choć to jedynie wypowiedź małego chłopca, bohatera spotu reklamowego, stanowią niemalże manifest i odzwierciedlają uczucia i przeżycia, które towarzyszą osobom cierpiącym z powodu głodu i biedy.
Jak podaje na stronie internetowej nadawca kampanii, organizacja Ayuda en la Acción, każdej nocy 300 milionów dzieci kładzie się spać głodne, a w samej Hiszpanii około miliona dzieci żyje w biedzie. Każdego roku ponad 13 milionów dzieci umiera z powodu chorób i infekcji bezpośrednio związanych z niedożywieniem, co więcej, z ponad 25 tysięcy osób, które umierają każdego dnia z powodu głodu 75% stanowią dzieci poniżej 5 roku życia; jest to śmierć, której można zapobiec.
Ayuda en la Acción to hiszpańska organizacja charytatywna, która od 1981 roku pracuje na rzecz wprowadzania zmian strukturalnych, które pozwolą na poprawę warunków życia i walkę z biedą, która dotyka wielu ludzi. Celem kampanii jest zwalczanie biedy i głodu, które jak, inne niesprawiedliwości społeczne, często dotykają tych najsłabszych członków społeczeństwa. Wykonawca kampanii, agencja Kitchen, wraz z duńskim rysownikiem Johnem Kennem, stworzyła postać potwora-głodu, któremu należy się przeciwstawić i spojrzeć prosto w oczy. Jak głosi główne hasło akcji: „Dile al hambre que se meta con alguien de su tamaño” ("Powiedz głodowi, żeby zmierzył się z kimś równym sobie’); w praktyce walka ta może wyrażać się np. we wspieraniu działań fundacji i składaniu dotacji na ten cel, do czego zachęca cała kampania.
Jak wyznaje mały bohater spotu, już się nie boi, bo wie, że są tacy, którzy będą walczyć razem z nim.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną