Być jak strażak czy ratownik
Bohater – czyli odważny, nieugięty, poświęcający swoje życie dla innych. Bohater to też szacunek i podziw. Taki, jaki wzbudzają strażacy czy ratownicy. Na bycie bohaterem trzeba sobie zapracować. Podobne przesłanie płynie z ostatniej kampanii Brazilian Association of Organ Transplant (ABTO). Z tym, że nie jest to aż tak niedostępne – bohaterem, równie nieustraszonym i twardym, jest każdy dawca. "You can do the same. Become an organ donor and save up to 7 lives. Tell your family" ("Możesz zrobić to samo. Zostając dawcą możesz ocalić 7 osób. Powiedz o tym swojej rodzinie") – tak brzmi hasło kampanii. ABTO, na co dzień zajmująca się zwiększaniem świadomości społecznej na temat znaczenia transplantacji, postanowiła wykorzystać do promocji tematu zawody i osoby cieszące się dużym uznaniem w społeczeństwie.
Jeden z plakatów przedstawia strażaka, wynoszącego 7 ofiar z pożaru, drugi – ratownika wodnego, niosącego na barkach 7 osób. Bo tyle osób można uratować, zgadzając się na zostanie dawcą. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to reklama filmu sensacyjnego, czy też katastroficznego. Mocny, dynamiczny obraz w tle przyciąga uwagę, a mężczyzna na pierwszym planie – spokojny i opanowany – zdaje się nie odczuwać strachu. Celem kampanii jest zachęcenie do rejestrowania się w bazach dawców organów i przełamanie strachu związanego z transplantacją.
Kampania została nagrodzona w czerwcu 2014 roku Brązowym Lwem, na międzynarodowym festiwalu w Cannes dla branży reklamowej w kategorii Prasa.
Małgorzata Orłowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem