logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Blogerki modowe nie kupują
24.03.2014
Tematy: Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko

Blogerki modowe nie kupują



Trzy polskie blogerki modowe zostały twarzami kampanii, której billboardy pojawiły się w Łodzi, Poznaniu i Katowicach.

Katarzyna Gorol – Jestemkasia.com, Karolina Ościk – Cajmel.pl oraz Paulina Jagodzińska z beauty-fashion-shopping.blogspot.com wsparły akcję pod hasłem "Nie kupuj – adoptuj". Kampania społeczna ma na celu zwiększenie liczby adoptowanych psów z polskich schronisk. Działania służą również edukacji społeczeństwa o odpowiedzialności przy decydowaniu się na posiadanie psa. Organizatorem jest fundacja Sarigato, inicjator akcji karmimypsiaki.pl.

W pierwszym etapie, teaserowym, blogerki zamieszczały na własnych fan pagach grafiki w tle ze swoim zdjęciem i dopiskiem „Szukam domu…”. Premiera głównej części kampanii miała miejsce 15 marca podczas koncertu charytatywnego HAUasujemy – gramy dla karmimypsiaki.pl, w warszawskim klubie Hybrydy. W wydarzeniu udział wzięły zaangażowane w akcję blogerki, a dla gości zagrał zespół Mikromusic oraz Michał Wendeker. W trakcie kampanii uczestniczki na swoich blogach opisują wybrane przez siebie psy i wstawiają ich zdjęcia. W celu wzmocnienia przekazu, używają również innych kanałów komunikacji, jak serwisy społecznościowe i media. W działaniach wykorzystano też bilboardy, które rozmieszczono w miastach blogerek: Łodzi, Poznaniu i Katowicach. Organizatorom zależy także na przełamaniu stereotypu, że zwierzak ze schroniska jest gorszy niż ten kupiony.

Do akcji mogą się włączyć schroniska, przytuliska oraz wszyscy, którzy chcą ratować bezdomne psy. Organizatorzy zapraszają także innych polskich blogerów. Ich zadaniem jest wizyta w schronisku i wskazanie zwierzęcia, dla którego dzięki swoim kanałom komunikacji, znajdą dom.

Do naszej akcji „Nie kupuj – adoptuj” celowo zaprosiliśmy do współpracy znane blogerki modowe, gdyż ich życie i poglądy śledzi obecnie wielu młodych ludzi, a to do nich skierowana jest kampania. Uświadomienie młodego pokolenia w kwestii wrażliwości na cierpienie zwierząt przyniesie duże korzyści w przyszłości. Ważny jest nie tylko fakt samej adopcji, ale przede wszystkim przemyślana i odpowiedzialna decyzja o wzięciu psa pod opiekę. Co to oznacza? Pamiętajmy, że musimy mieć odpowiednie warunki, by stworzyć zwierzakowi szczęśliwe życie. Przy stałych wyjazdach opiekuna i długich godzinach spędzonych poza domem odpowiednia opieka nad psem jest niemożliwa. Dlatego po pewnym czasie zwierzę ląduje w schronisku – podkreśla Paulina Wójtowicz z Fundacji Sarigato. 

Obecnie większość polskich schronisk ma problemy ze zbyt dużą liczbą zwierząt. Przykładowo w schronisku w Gdańsku przebywa ponad 400 psów. Miesięcznie schronisko jest zmuszone przyjąć 90 zwierząt, a liczba adoptowanych to średnio 20.

Akcja karmimypsiaki.pl, której inicjatorem jest fundacja Sarigato, trwa nieprzerwanie od listopada 2011 roku. Główne cele działalności obejmują: pomoc schroniskom w karmieniu zwierząt, zwiększanie liczby adopcji oraz edukacja społeczeństwa w kwestii ochrony praw zwierząt. Obecnie trwa druga edycja akcji, w której na stałe wspieranych jest siedem schronisk z największych miast w Polsce. W ciągu dwóch lat istnienia akcji Karmimy Psiaki zebrano ponad 130 000 posiłków, które zostały przekazane schroniskom w całej Polsce (ponad 5 ton). Stale prowadzone są akcje wspierające adopcje bezdomnych psów. Do tej pory udało się znaleźć nowe domy dla niemal 300 zwierząt.



Nazwa kampanii:
Nie kupuj – adoptuj
Czas:
2014.3.15
Nadawca:
Fundacja Sarigato
Media:
Billboardy, internet
Adresaci:
Osoby zastanawiające się nad adopcją zwierzęcia





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek