Rysunek niczym z gry „Gdzie jest Wally” lub z „Simcity” – widok miasta z mnóstwem kolorowych domów, ulic, aut, postaci; wszędzie coś się dzieje. Dysonans pojawia się przy bliższym przyjrzeniu się sytuacji zgodnie z jednym z haseł kampanii belgijskiego oddziału Amnesty International: „To make poverty disappear, we first need to see it” ("Aby zwalczać biedę, musimy najpierw ją dostrzec"). Rysunek wykonany w stylistyce sprzed wielu lat, wcale nie jest sielankowy – przedstawia współczesną biedę i czynniki ją powodujące lub mogące powodować. Jest tu więc przemoc, smog, zanieczyszczenia, bandyci, fundamentaliści, jest i elektrownia atomowa.
Hasło "Poverty is a human rights violation. Demand dignity" (Bieda jest pogwałceniem praw człowieka. Żądaj godności) zachęca do wejścia na stronę, która jest drugą częścią kampanii (http://1millionclicksagainstpoverty.org/ ). Znajduje się tam, poza informacjami o biedzie na świecie, oraz zaproszeniem do wsparcia finansowego, reklama kampanii złożona z miliona pikseli, z których większa część jest czarna. Internauta, aby zobaczyć cały ogrom biedy we wszystkich jego nowoczesnych przejawach, musiałby kliknąć miliony razy. Po trzech kliknięciach do odwiedzających stronę Amnesty International dość dobitnie dociera, z jaką skalą problemu mają do czynienia.
M.Jeziorowska, K. Kamińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra