logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Wolontariat
   ──────  06.02.2010

Babcie prowokatorki

Your browser does not support the video tag.


Trzy dziarskie babcie były bohaterkami pomysłowej akcji rekrutującej wolontariuszy, której wyniki znacznie przekroczyły założenia organizatorów.

By pomagać innym potrzebna jest przede wszystkim dobra wola, chęć i gotowość niesienia pomocy. Tylko jak sprawdzić dobrą wolę potencjalnych wolontariuszy? Frankfurcka organizacja Diakonie Frankfurt, zajmujące się organizacją pomocy społecznej i związana z kościołem protestanckim, postanowiła uciec się do podstępu.

Trzy niepozorne staruszki podjęły się przeprowadzenie prowokacyjnych działań. Babcie można było spotkać w sytuacjach w których stawały się bezradne – np. wobec wyzwań komunikacyjnych związanych z poruszaniem się po wielkim mieście. Wysokie ostre schody, ciężkie bagaże czy obsługa urządzeń elektronicznych – wszystko to może stanowić problem dla osoby starszej. Tym którzy dali się złowić w zarzuconą sieć i ruszyli do pomocy staruszkom, wręczane były ulotki z hasłem "Szukamy ludzi takich jak Ty!" promujące pracę wolontariacką.

Taka zasadzka na ludzi dobrej woli okazała się skuteczna. Celem akcji było zdobycie 10 nowych wolontariuszy, a już po trzech dniach wpłynęło 46 aplikacji. Dodatkowo kampanią zainteresowały się lokalne media, co pozytywnie wpłynęło na wizerunek organizacji Diakonie i wypromowało jej działania.

Dla zwolenników akcji "Help the Oma" ("Pomóż babci) stworzono stronę www.help-the-oma.de, z której można dowiedzieć się więcej o samych staruszkach, organizacji oraz o aktualnie prowadzonych projektach. Co ważne – istnieje również możliwość elektronicznego zgłoszenia się do konkretnego projektu.
A. Dudkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Help the Oma
Czas:
2010.2.1 - 2010.2.13
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Wolontariat
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Diakonie Frankfurt
Media:
Ambient, internet, telewizja
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi
Adresaci:
Osoby dorosłe, potencjalni wolontariusze
Hasło kampani:
ang: We are looking for people just like you! (Szukamy ludzi takich jak Ty!)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek